صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۵۶۴۶

بهادری‌جهرمی: رأی دادگاه لاهه شکست تاریخی آمریکا بود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک سال نو و هم‌چنین تسلیت شهادت مستشاران ایرانی در سوریه بیان کرد: بار دیگر رژیم صهیونیستی نشان داد وقتی در داخل دچار استیصال می‌شود، دست به اقدامات تروریستی میزند و خوی پلید خود را تکرار می‌کند؛ این اقدام خلاف قوانین بین‌المللی قابل پیگیری حقوقی خواهد بود و بدون پاسخ نخواهد ماند.

بهادری‌جهرمی: رأی دادگاه لاهه شکست تاریخی آمریکا بود/ استقبال رئیسی از دعوت به عربستان

وی درباره سفرهای نوروزی افزود: در سفرهای ریلی 1.6 میلیون سفر شاهد رشد 30 درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و در حمل و نقل هوایی هم بیش از 2 میلیون جابجایی را داشتیم؛ ضمن اینکه بیش از 350 نقطه پر حادثه در جاده‌ها رفع خطر شد.

سخنگوی دولت گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی، برای رصد بازار و جلوگیری از گران‌فروشی و تخلفات، گشت‌های نظارتی سازمان تعزیرات فعال بود و حدود 100 هزار مورد بازرسی داشته‌اند و در نتیجه بیس از 19 هزار پرونده در این سازمان تشکیل شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت در دو هفته اخیر عنوان کرد: درباره برخی مشکلات واریز حقوق معلمان تحقیقات لازم انجام شد و اطلاعات لازم گردآوری‌شده و گزارش نهایی به رییس‌جمهور تقدیم شد و برای پرداخت حقوق معوقه فرهنگیان و تصمیم‌گیری مدیریتی در این زمینه انجام شد.

وی ادامه‌ داد: آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دولت در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد و اصلاحات لازم انجام شد. همچنین کمیسیون تدوین برنامه هفتم در دولت بدون وقفه در تعطیلات هم جلسه داشت و امروز عصر هم جلسه خواهد داشت تا برنامه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به‌زودی نهایی و پیش از موعد مطرح‌شده در نامه رییس مجلس آماده تقدیم به مجلس بشود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: فردا جلسه مشترک دولت و مجلس را به میزبانی دولت خواهیم داشت.

بهادری‌جهرمی درباره تورم و برنامه دولت برای مهار آن تصریح کرد: بعد از تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت با ریاست رییس‌جمهور با موضوع اقدامات تورم‌زا و دستگاه‌های مرتبط با تورم تشکیل شد که تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هر هفته دو جلسه ثابت دارد و ستاد تنظیم بازار یک جلسه اصلی دارد؛ محور این سه جلسه برنامه‌هایی است که به‌منظور جلوگیری از تورم، افزایش قیمت‌ها، جلوگیری از خلق نقدینگی و ایجاد رشد تولید است. یکی از اساسی‌ترین اقدامات دولت برای جلوگیری از رشد نقدینگی است و باید اقدامات بیشتری انجام بگیرد تا بتوان بهتر به این نتیجه دست یافت.

سخنگوی دولت درباره رأی دادگاه لاهه به نفع ایران و در محکومیت آمریکا و تعیین مدت زمان برای مذاکرات دو کشور برای میزان خسارت اظهار داشت: این یک شکست تاریخی برای آمریکاست که عادت به نقض قوانین بین‌المللی دارد و دیوان بین‌المللی دادگستری به حقانیت جمهوری اسلامی تصریح و تاکید کرده است.

بحث مذاکرات برای تعیین خسارت بحث فنی است و سیاسی نیست؛ برای تعیین میزان خسارت در زمان خود تصمیم‌گیری می‌شود و در خود رأی هم آمده که بعد از دو سال اگر نتیجه‌ای حاصل نشد، خود دیوان بین‌المللی دادگستری می‌تواند خسارت به مسأله ورود کند.

بهادری‌جهرمی درباره وضعیت حجاب و اجرای قانون حجاب و عفاف گفت: وضعیت قانونی در حوزه پوشش روشن است و عرف اجتماعی و جامعه ما در سالیان متمادی و قانون و موازین شرعی روشن است؛ عموم مردم انتظار به‌حقی از دستگاه‌ها در اجرای قانون و تضمین آن دارند. دستگاه‌های اجرایی در همه حوزه‌ها مکلف هستند به این خواست عمومی و حکم قانون احترام بگذارند و از دولت انتظار می‌رود دولت و دستگاه‌ها در مسیر قانون عمل کنند.

وی درباره دعوت پادشاه عربستان از رییس‌جمهور برای سفر به این کشور خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت روابط همسایگی سیاست مستمر دولت بوده و در همین راستا تاکنون 3 مرتبه وزرای خارجه دو کشور مذاکره داشته‌اند و در مذاکره پادشاه عربستان با رییس‌جمهور کشورمان، از آقای رییسی برای سفر به این کشور دعوت شد و رییس‌جمهور ضمن استقبال از این دعوت از پادشاه عربستان دعوت کردند. فعلاً بناست وزرای خارجه دو کشور دیدار داشته باشند تا مناسبات بین‌المللی دو کشور به میزان گذشته بازگردد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات