صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۵۶۷۵

آیا ایران ضعیف شده است؟

نگاهی به حوادث اخیر نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات و خواسته‌های دشمنان، انقلاب اسلامی روز به روز پویایی و قدرت بیشتری پیدا می‌کند و این جبهه ضد ایران است که در حال فروپاشی است
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ مهدي مهدوي

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دشمنان جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته بار‌ها این گزاره را مطرح کرده بودند که جمهوری اسلامی در مسیر براندازی و یا شکست قرار گرفته است، اما نگاهی به حوادث اخیر نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات و خواسته‌های دشمنان، انقلاب اسلامی روز به روز پویایی و قدرت بیشتری پیدا می‌کند و این جبهه ضد ایران است که در حال فروپاشی است:

۱. آمریکابه هر ۲۰ عملیات جبهه مقاومت ۱ پاسخ داده است: فشار جبهه مقاومت علیه آمریکا در عراق و سوریه روز به روز در حال قدرت گرفتن است به گونه‌ای كه «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای توضیح در مورد این حملات به کمیسیون نیرو‌های مسلح سنا احضار شده بود، وی گفت که «در دوران «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، نیرو‌های ایران و هم‌پیمانان آن، ۸۳ بار نیرو‌های آمریکایی در سوریه را هدف حمله قرار داده‌اند و در مقابل نیرو‌های آمریکایی چهار عملیات گسترده علیه نیرو‌های وابسته به ایران انجام داده‌اند.»

۲. اخراج آمریکا از منطقه: «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه ۹ فروردین در سخنانی گفت که ارزیابی اطلاعاتی حاکی از آن است که هدف ایران اخراج آمریکا از عراق و سوریه است تا به قدرت مسلط در منطقه تبدیل شود. ساعت صفر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و سوریه از ماه‌ها قبل آغاز شده و گروه‌های مقاومت در عراق تمرکز حملات خود را بر پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار و پایگاه «ویکتوری» در فرودگاه بغداد قرار داده‌اند. در سوریه نیز تجمع نیرو‌های آمریکا در میادین نفتی شرق فرات و پایگاه التنف در مثلث مرزی «سوریه - عراق - اردن» هدف حملات است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه باید به اتمام برسد.

۳. آمریکا رو به افول است: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته افول آمریکا را وعده داده بودند و امروز مسئولان آمریکایی هم به آن اعتراف می‌کنند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا زندگی فوق‌العاده‌ای دارد گفت: ما کشوری در حال شکست خوردن هستیم و فکر می‌کنم به صورت کامل شکست خواهیم خورد. ما کشوری رو به افول هستیم. این اصطلاح وحشتناک است.

۴. سقوط رژیم جعلی: روز‌های گذشته شاهد تظاهرات و اغتشاش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در رژیم صهیونیستی بوده‌ایم  و همین روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را نیز متشنج کرده است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۸ فروردین گفته بود: مانند بسیاری از حامیان اسرائیل، من عمیقاً نگران هستم، اسرائیل نمی‌تواند این مسیر را ادامه دهد. او گفته بود، قصد ندارد از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن در آینده نزدیک دعوت کند. همچنین در این خصوص پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به شبکه الجزیره اذعان داشت: ما نسبت به برخی تحولات اسرائیل نگران هستیم.

ایران به قدری قدرتمند شده که یائیر پسر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این گزاره را در توئیترش بازتاب داده که؛ ' وزارت خارجه آمریکا پشت سر تظاهرات با هدف ‎سرنگونی نتانیاهو است تا با ‎ایران به توافق برسد. "او گفته است شین بث (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) کجاست؟

۵. کهکشان قدرت ایران: در روز‌های اخیر شاهد فاصله گرفتن کشور‌های عربی از رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن آن‌ها به ایران بودیم و توافق اخیر ایران و عربستان نیز صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی احیای مناسبات ایران و عربستان را یک شکست برای سیاست خارجی اسرائیل دانسته و روزنامه "یدیعوت آحارانوت"در گزارشی نوشت که توافق ایران و عربستان به‌منزله فروریختن دیوار دفاعی منطقه‌ای است که اسرائیل می‌خواست برای خود بسازد.

بیل هاگرتی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا هم به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داده و گفته است: "ایالات متحده زمانی یک کشور حیاتی و مهم در جهان بود، اما مدیریت غالباً ناکارآمد رئیس‌جمهور در امور بین‌المللی، آن را از بین برد."

اگر ایران در حال ضعیف شدن بود آیا کشور‌های همسایه و کشور‌های قدرتمندی مانند روسیه و چین وارد مدار قدرت ایران می‌شدند و کهکشان قدرت ایران روز به روز پر فروغ‌تر می‌شد؟!

۶. آنچه که به وضوح دیده می‌شود این است که حلقه‌های کمربند بازدارندگی برای موازنه و مهار ایران از هم پاشیده است و آمریکا نه تنها نیرو‌های نظامی خود در اطراف ایران را هزاران کیلومتر دورتر می‌برد بلکه نفوذش در میان هم‌پیمانان خود را نیز از دست داده است. مقام معظم رهبری در سال گذشته  سه ویژگی تغییر نظم نوین جهانی «انزوای ایالات متحده آمریکا»، «انتقال قدرت به آسیا» و «گسترش ایدئولوژی مقاومت و توسعه میدان‌های آن» را مطرح فرمودند، اکنون با مشاهده این استنادات که در هفته‌های اخیر در مقابل چشم همه جهانیان رخ داده و قابل درک است لازم است که ایمان بیاوریم به قدرت انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بیشتری که به دست می‌آورد.

آری نهال «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمی‌توانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را جمله گهربار رهبر معظم انقلاب را هم دوستان انقلاب باید بدانند و هم دشمنان که "جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد."

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات