اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۵۶۷۸

ایران سودآورترین نقطه جهان برای سرمایه‌گذاری است/ رشد ۶۷ درصدی سفر به مناطق آزاد کشور

حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به این‌که امسال نسبت به سال های گذشته سال پرکارتری را خواهیم داشت و برای تحقق مهار تورم و رشد تولید بصورت ویژه عزممان را جزم خواهیم کرد، اظهار کرد:‌وظیفه مناطق آزاد برای تحقق این مهم رشد تولید و کاهش هزینه های تولید است.

ایران سودآورترین نقطه جهان برای سرمایه‌گذاری است/ رشد 67 درصدی سفر به مناطق آزاد کشور

وی با بیان اینکه در مناطق آزاد کشور تصریح کرد: رشد سرمایه گذاری و رشد صادرات در کنار اطلاع‌رسانی قوی سه رویکرد مبتنی بر شعار سال در مناطق آزاد است. ایران یکی از سودآورترین نقاط جهان برای سرمایه گذاری است، چون هزینه‌های تولید، نیروی انسانی،‌ انرژی و  زمین  در آن نسبت به میانگین جهانی پایین تر است.

وی امنیت ایران را مهم‌ترین مزیت برای سرمایه گذاری عنوان و اضافه کرد: وضعیت خوب اقلیمی ایران و  دسترسی به آب های آزاد و وجود راه های  ترانزیتی  از دیگر مزیت های کشور  برای سرمایه گذاران است. معتقدیم در مناطق آزاد باید فضای کسب و کاراصلاح و روند سرمایه گذاری به شدت روانسازی شود.

وی، یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاری در مناطق آزاد و کشور را بی اطلاعی سرمایه گذاران از شرایط و مزیت های سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: اکثر سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزیت و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق بی اطلاع هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین گفت: در نوروز 1402 بیش از 6 میلیون و 300 هزار نفر مسافر و گردشگر به مناطق آزاد کشور سفر کردند که در مقایسه با سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات