صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۶۳۱۰
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

هانی‌زاده: صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا دستاورد خوب سفر رئیس‌جمهور به قاره سیاه می‌تواند باشد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل گفت: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا چه به لحاظ دستاورد‌های اقتصادی و سیاسی از جهات مختلفی مهم است و باید روی ارکان آن کار شود تا دستاورد‌های خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با حسن هاني‌زاده

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifبه گزارش بصیرت؛ حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص دستاورد‌ها و اهمیت سفر آتی رئیس‌جمهور به کشور‌های آفریقایی گفت: یکی از مهمترین دستور کار‌های دولت سیزدهم از ابتدای امر تاکنون تعمیق و گسترش روابط با کشور‌های مختلف دنیا بوده اعم از منطقه یا فرامنطقه، به این خاطر تلاش کرده در طی نزدیک به دو سال گذشته با همکاری با کشور‌های مختلف و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی این موضوع را محقق کند و بدان جامه عمل بپوشاند.

* وی در اين‌باره خاطرنشان کرد: قطع به یقین سفر به کشور‌هاي آفریقایی از جهات مختلفی حائز اهمیت است چرا که بخش قابل توجهی از مردم کشور‌های آفریقایی مسلمان هستند و ارتباط با آن‌ها به نفع گسترش وحدت و تقویت جهان اسلام است. از سوی دیگر برخلاف آنچه رسانه‌ها عمدتا نشان می‌دهند کشور‌های آفریقایی فقیر نیستند بلکه بخشی از کشور‌های آفریقایی تجارت‌های بزرگی دارند و می‌توانند بازار صادراتی خوبی برای محصولات و خدمات و فعالیت‌های مهندسی و فنی ما باشند.

* حسن هانی‌زاده معتقد است: در برقراری و تعمیق ارتباط با کشور‌های آفریقایی بخشی از نیاز‌های وارداتی ما قابل تامین شدن است بنابراین سفر رئیس‌جمهور به آفریقا چه به لحاظ دستاورد‌های اقتصادی و سیاسی از جهات مختلفی مهم است و باید روی ارکان آن کار شود تا دستاورد‌های خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد.

* حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در خصوص آثار سیاست خارجی تعمیق ارتباط و گسترش مراودات سیاسی با کشور‌های آفریقایی برای ایران اسلامی گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند عمق نفوذ خود را در کشور‌های آفریقایی افزایش دهد به طوری که شاهد کوشش‌هایی از سوی دولت اسرائیل برای نفوذ در سومالی، اتیوپی و برخی کشور‌های غرب آفریقا با هدف منع نفوذ ایران، روسیه و چین هستیم.

* وی در اين‌باره خاطر نشان کرد: سفر‌های مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران مثل رئیس‌جمهور و تجار و بازرگانان به کشور‌های آفریقایی می‌تواند موجب قطع پای سران رژیم صهیونیستی به آفریقا شود لذا هرچه سفر‌ها به قاره آفریقا برای تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی افزایش یابد قطع به یقین به نفوذ بیشتر ایران در قاره آفریقا می‌انجامد.

* حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی خاطرنشان کرد: بی‌تردید سفر آتی رئیس‌جمهور به کشور‌های آفریقایی می‌تواند بازار مناسبی به لحاظ کالا‌های ایرانی ایجاد کند و مناسبات ایران و کشور‌های آفریقایی را توسعه دهد که برای ارز آوری و تامین برخی کالا‌های ضروری بسیار مهم است.

* کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی معتقد است: ایران هرچه حوزه نفوذی و دایره نفوذ خود را در منطقه اعم از کشور‌های آسیای میانه، شرق آسیا و غرب آسیا و آفریقا توسعه دهد نتیجه بسیار خوبی، چون کاهش هژمونی و تهدیدات آمریکا علیه ایران را به دنبال خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات