صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۴۶۳۹۱

جولان تورم

جنگ اوکراین و سیاست‌های مبتنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سبب افزایش تورم در قیمت کالاهای اساسی این کشور شده و هر روز بیشتر از روز قبل، افزایش قیمت‌ها را رقم می‌زند. روند افزایش قیمت‌ها در انگلستان اعتراضات گسترده‌ای را در بین اقشار و اصناف گوناگون در این کشور رقم زده و مردم در صنف‌های گوناگون خواهان افزایش حقوق خود هستند. درخواست برای افزایش حقوق‌ها و بی‌توجهی به آنها، موجب درگیری و اعتراضاتی برای معلمان، پرستاران، پزشکان و دیگر مشاغلی شده است که حقوق خود را از دولت دریافت می‌کنند. با این حال، این روند قرار نیست در طول زمان کاهش یابد و کارشناسان درباره افزایش فقر شدید در انگلستان هشدار داده‌اند.
اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس برخلاف وعده دولت این کشور درباره کاهش میزان تورم طی ماه‌های آینده هشدار داد که قیمت‌ها سرسختانه بالا خواهد ماند و مردم باید این واقعیت را بپذیرند که فقیرتر خواهند شد. «هو پیل» در سخنانی که فرازهایی از آن به طور گسترده‌ در رسانه‌های انگلیس بازتاب یافت، گفت: «مردم و کسب‌وکارها در مقابل بحران هزینه‌های زندگی و تکانه‌های اقتصادی در این کشور، قیمت اجناس را گران‌ کرده و خواستار افزایش دستمزدهای خود هستند.»
وی افزود: «انگلیس به منزله یک کشور واردکننده خالص گاز طبیعی، با وضعیتی مواجه است که بهای آنچه از دنیا می‌خرد، در مقابل خدماتی که می‌فروشد، بسیار بالا رفته است. نیازی نیست که یک اقتصاددان باشید تا متوجه شوید اگر چیزی که می‌خرید نسبت به چیزی که می‌فروشید بسیار بالا رفته باشد، وضعیت شما بدتر خواهد بود.»
این عضو ارشد بانک مرکزی انگلیس اضافه کرد: «مردم انگلیس باید بپذیرند که وضعیت آنها بدتر شده است و از تلاش برای حفظ قدرت مخارج واقعی خود با افزایش قیمت‌ها، چه از طریق دستمزدهای بالاتر و چه از طریق انتقال هزینه‌ها به مشتریان و ...، دست بردارند.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات