صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۴۶۶۷۵

وزیر کشور: ظرفیت اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی وجود دارد

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در این بازدید اظهار داشت: ایران، ظرفیت‌های خوبی در حوزه  صادرات غیرنفتی  دارد.

وزیر کشور: ظرفیت اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی وجود دارد/ زنجیره ارزش مرتب مورد رصد قرار بگیرد

وی گفت: صادرات سالانه محصولات غیر نفتی ایران از رکورد خوبی برخوردار شده و توانسته است ما را در سطح خوبی از صادرات غیر نفتی قرار دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید به افق های بلند چشم بدوزیم، افزود: ظرفیت ما نسبت به آنچه که بوده چندین برابر شده است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت خوبی از کشورهای همسایه را با صادرات خودمان پوشش دهیم.

به گفته وحیدی اگر به عنوان مثال ۵۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم، بتوانیم این را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش بدهیم که این ظرفیت در اقتصاد ایران موجود است.

وی  در ادامه با اشاره به نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، افزود: در این نمایشگاه ظرفیت ها شناسایی و تعریف شده و به دنبال این هستیم که پروژه توسعه استانی را دنبال کنیم تا نقاط سرمایه گذاری را شکوفا نموده، روابط اقتصادی استان ها را معلوم و رابطه با کشورها و فعالین اقتصادی را تعریف کنیم تا با هم افزایی به نتیجه برسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: زنجیره ارزش می تواند مرتب مورد رصد قرار بگیرد و آغاز این نمایشگاه کار خوبی با محوریت استانداری ها  و یک نوآوری است و امیدواریم بتوانیم زنجیره های ارزش را تکمیل کنیم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات