فرهنگی >>  اندیشه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۶۶۷۸

وزیر ارشاد: ایران آماده مساعدت فرهنگی و هنری به یمن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر کشور یمن در ایران که در محل وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه برای روایت مقاومت دلیرانه یمنی‌ها در کنار ملت بزرگ این کشور ایستاده‌ایم، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ آماده امضای تفاهمنامه‌های جدید با یمن است تا در راستای این تفاهم‌نامه ها شاهد گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر باشیم.

وزیر ارشاد: ایران آماده مساعدت فرهنگی و هنری به یمن است

محمدمهدی اسماعیلی،  وزیر فرهنگ  در دیدار ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران با بیان این که مردم یمن در طول تاریخ اسلام به عنوان عناصر برجسته فرهنگی و شجاع از سوی ایرانیان شناخته می‌شوند، گفت: یمن در سال‌های اخیر به نماد مقاومت و مجاهدت تبدیل شده و ملت یمن نشان داده که چطور ایمان و عمل صالح می‌تواند سنگر مهمی در برابر دشواری‌ها باشد و با دست خالی در راه خدا مجاهدت کرد.

اسماعیلی به تنوع فراوان از فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دینی، فرهنگی و هنری است آمادگی هرگونه مساعدت و همکاری با کشور یمن در این زمینه‌ها وجود دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه برای روایت مقاومت دلیرانه یمن در کنار مردم این کشور ایستاده‌ایم، گفت: امیدواریم با به ثمر نشستن نتایج مقاومت ملت یمن و برقراری کامل آرامش در این کشور شاهد از سرگرفتن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم.  

اسماعیلی با اشاره به این موضوع که هیچ محدودیتی در گسترش ارتباطات و تعاملات فرهنگی و هنری با یمن نداریم، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ آماده امضای تفاهم‌نامه‌های جدید با یمن است تا در راستای این تفاهم‌نامه‌ها شاهد گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور باشیم.

همچنین ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران در این دیدار به اشتیاق یمن برای ایجاد بسترهای مناسب در راستای گسترش روابط فرهنگی و هنری فی‌مابین  اشاره کرد و افزود: اصحاب فرهنگ و هنر یمن مشتاقانه به دنبال کسب تجربیات گرانبهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری هستند که با ارتقای تعاملات فرهنگی میان دو کشور می‌توان به این مهم دست یافت.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات