صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۶۸۶۸

پاسخ معاونت نیروی انسانی به پرسش‌هایی در باره سنوات تحصیلی و اعمال مدارک تحصیلی

موضوعات پرشمار در پیامک‌های ارسالی به نشریه مربوط به حوزه خدمات کارکنان و موضوعات مربوط به نیروی انسانی سپاه بود، بر همین اساس در تعامل با معاونت نیروی انسانی سپاه و همکاری نماینده نیروی انسانی در دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل سپاه، برادر جعفری و نیز معاونت نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه سومین مرحله از پاسخ‌های این معاونت در این ستون درج خواهد شد و بدیهی است که از این شماره دیگر پیامک‌هایی که محتوای آنها پاسخ داده شده درج نخواهد شد و عزیزان به همین ستون ارجاع داده می‌شوند.

مدرک تحصیلی دکتری، در رشته دانش‌بنیان کسب‌وکار گرفتم؛ ولی سپاه روی این مدرک و نخبگی اعمال مدرک نمی‌کند. لطفاً پیگیری کنید کجا و چطور مدرک و نخبگی اعمال می‌شود؟ استان ما کسی مطلع نیست.
1ـ‌ در مرحله اول، ‌کسب مجوز تحصیل از سپاه برای تحصیل الزامی است.
2ـ در حال حاضر، تنها مرجعی که اجازه تحصیل در مقطع دکتری را دارد، هیئت رئیسه استان (بنا به نیاز سازمان) است.
3ـ رشته درخواستی، باید با پست سازمانی تناسب داشته باشد.
4ـ تحصیل ‌باید در دانشگاه‌های مورد قبول سپاه باشد.
5ـ نمره ارزشیابی شایستگی‌های پاسداری افراد برای تحصیل در مقطع دکتری حداقل 8/5 است.
6ـ حداکثر ارتقای تحصیلی برای افراد تا دو مقطع بالاتر از مدرک اعمال شده در زمان استخدام قطعی است.
7ـ صرفاً داشتن مدرک دکتری،‌ ملاک نخبگی نبوده و باید در چارچوب مقررات، ‌از معاونت تحقیقات سپاه پیگیری شود. لذا از طریق معاونت مذکور هماهنگی لازم انجام و اسناد و مدارک مورد نظر ارسال شود.

‌چرا معادله و دستورالعمل واحد مالی در زمینه پرداخت‌ها و حقوق و مزایا وجود ندارد تا با رعایت در همه ادارات و ارگان‌ها،‌ عدالت رعایت شود؟
1ـ حقوق و مزایای تمامی کارکنان دولت(نیروهای مسلح و سایر ادارات دولتی) براساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری است.
2ـ در نیروهای مسلح براساس ضوابط طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه‌های تهیه شده مربوط به فصل دهم قانون یاد شده از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ، حقوق و مزایای کلیه کارکنان نیروهای مسلح بر اساس این ضوابط از سال 1388 محاسبه و پرداخت می‌شود.

چرا سنوات تحصیل دانش‌آموختگان محاسبه نمی‌شود؟ چرا باید زمان تحصیل این عزیزان به هدر برود؟
1ـ در خصوص احتساب سنوات قبل از استخدام کارکنان برابر قانون نقل و انتقال حق بیمه و بازنشستگان، رعایت بعضی از الزامات قانونی از قبیل انتقال کسور یا حق بیمه از صندوق اولیه به صندوق جدید، پرداخت مابه‌التفاوت و... ضروری است.
2ـ ‌با عنایت به اینکه این دسته از افراد در دوران دانشجویی (قبل از استخدام) فاقد هرگونه سابقه بیمه‌پردازی در یکی از صندوق‌های بازنشستگی کشور هستند؛ لذا احتساب سنوات بابت دوران تحصیل قبل از استخدام رسمی، موضوعیت قانونی ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات