فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۰۶۸

کنفرانس بین‌المللی «حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر» برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون تحت عنوان "حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر" با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف جهان به صورت حضوری و مجازی در آذر ماه سال جاری برگزار می‌گردد. 

کنفرانس بین‌المللی «حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر» برگزار می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر بیان داشت: این کنفرانس با محورهای "حکمرانی دینی و انفال"؛ "حکمرانی دینی و فضای مجازی"؛ "حکمرانی دینی و رمزارزها"، "حکمرانی دینی و خانواده"، "حکمرانی دینی و نظام پولی و مالی"، "حکمرانی دینی و حقوق آب"، "حکمرانی دینی و ابعاد حقوقی اقتصاد دانش‌بنیان"، "حکمرانی دینی و عدالت حقوقی وقضائی" برگزار می‌شود. 
دکتر عطاءالله رفیعی آتانی در اولین نشست هماهنگی این کنفرانس خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد از ظرفیت‌های  مراکز علمی و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام، مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور در این کنفرانس استفاده شود. 
وی با اشاره به مکان و زمان برگزاری نشست بیان داشت: تلاش بر این است که در آذر ماه سال جاری و در آستانه روز مجلس شورای اسلامی این کنفرانس با سخنرانی مقامات برجسته کشوری در قم و تهران برگزار شود. 
دکتر رفیعی آتانی ادامه داد: به زودی با معرفی دبیر علمی کنفرانس، فعالیت‌های آن مانند فراخوان مقالات، برگزاری پیش‌نشست‌های علمی و تخصصی از سرگرفته خواهد شد. 
لازم به ذکر است: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این سه کنفرانس بین‌المللی تحت عناوین «فقه و قانون»، «اخلاق و قانون» و «فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی» را با حضور شخصیت‌های علمی برجسته جهان اسلام، برگزار کرده است.

 

منبع:‌ فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات