صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۷۲۵۳

حمایت ناتو از گروه ضد روسی "ار دی کا"

گروه سپاه داوطلب روسیه (اِر د کا) و گروه دیگری به نام «لژیون آزادی روسیه» به تلویزیون دولتی سوسپلین اوکراین گفتند که در حال ایجاد «منطقه غیرنظامی در مرز با فدراسیون روسیه هستند تا روسیه از آنجا نتواند اوکراین را بمباران کنند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif به دنبال مطرح شدن ادعای مقام‌های روسیه مبنی بر ورود یک گروه مسلح از اوکراین به منطقه بلگورود روسیه گروه کمتر شناخته شده موسوم به سپاه داوطلب روسیه (RDK)، که گروهی وابسته به ارتش اوکراین است خبرساز شده است. این گروه مدعی شده است که به صورتی کاملا مستقل! در اوکراین و خصوصاً مناطق شرقی این کشور شکل گرفته تا به مبارزه با ارتش روسیه و گروه واگنر و طرفداران مسکو در منطقه دونباس بپردازد! با این حال نقش ناتو در شکل‌دهی و استمرار فعالیت این گروه ضد روسی بر همگان روشن است. گروه سپاه داوطلب روسیه (اِر د کا) و گروه دیگری به نام «لژیون آزادی روسیه» به تلویزیون دولتی سوسپلین اوکراین گفتند که در حال ایجاد «منطقه غیرنظامی در مرز با فدراسیون روسیه هستند تا روسیه از آنجا نتواند اوکراین را بمباران کنند».

* با این حال، شواهد موجود نشان می‌دهد که این گروه نه برای بازدارندگی، بلکه جهت اقدام نظامی علیه روسیه و با هدف ایجاد برخی تغییرات در موازنه نبرد شکل گرفته است. نکته مهم‌تر اینکه پس از سقوط شهر راهبردی باخموت، اکنون ناتو و ارتش اوکراین از گروه "آر دی کا" به عنوان یک بازوی کمکی آشکار در ادامه جنگ استفاده می‌کنند. در اکتبر ۲۰۲۲ وب‌سایت خبری و تحلیلی گلاوکوم تاکید کرد که آر دی کا بخشی از گردان نود و هشتم دفاع سرزمینی آزوف-دنیپرو از تیپ ۱۰۸ نیرو‌های مسلح اوکراین است. این وب‌سایت گفته بود که این سپاه متشکل از داوطلبان روسی است که بسیاری از آن‌ها در انقلاب اوکراین در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ شرکت داشتند و پس از آن در کنار اوکراین در دونباس جنگیدند، و برخی نیز در روسیه «با رژیم پوتین جنگیدند».

* دو ماه پیش از وقایع منطقه بلگورود در ماه مه ۲۰۲۳، و زمانی که رسانه‌های روسی از یورش فرامرزی «اوکراینی» به منطقه بریانسک خبر دادند، آر دی کی خبرساز شد. در میان گزارش‌های ضد و نقیض تأیید نشده روسیه در مورد تیراندازی، تلفات و گروگان‌گیری، آر دی کی ویدئویی از رهبر خود و مرد دیگری با لباس نظامی منتشر کرد که می‌گفت این سپاه با سلاح وارد روسیه شده است تا از شهروندان این کشور بخواهد علیه دولت شورش کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات