صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۷۵۶۸

نگرانی آمریکا از شکست عملیات پهپادی اوکراینی‌ها

رئیس اداره کریمه با بیان این که این پهپاد‌ها نتوانسته‌اند به اهداف خود اصابت کنند گفت که این حمله پهپادی تلفات جانی نداشته، اما باعث شکسته شدن شیشه‌های چندین واحد مسکونی شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif شکست عملیات پهپادی اخیر اوکراینی‌ها در کریمه، نقطه آشکارساز ناتوانی مقامات این کشور در اقدامات آفندی و پدافندی در میدان نبرد محسوب می‌شود. این عملیات در حالی با شکست مواجه شده که قرار است به زودی ضد حمله ادعایی ارتش اوکراین در مناطق شرقی این کشور آغاز شود. یک مقام منصوب روسیه در کریمه از سرنگونی پنج پهپاد اوکراین با شلیک مستقیم و نیز از کار افتادن چهار فروند پهپاد دیگر در جنگ الکترونیکی در «ژانکوی» این شبه جزیره خبر داد. «سرگئی آکسیونوف»، رئیس اداره کریمه با بیان این که این پهپاد‌ها نتوانسته‌اند به اهداف خود اصابت کنند گفت که این حمله پهپادی تلفات جانی نداشته، اما باعث شکسته شدن شیشه‌های چندین واحد مسکونی شده است. آکسیونوف همچنین گفت که یک فروند پهپاد منفجر نشده نیز در محوطه یک منزل مسکونی پیدا شد که باعث شد تا ده‌ها نفر از ساکنان منطقه به طور موقت و برای رعایت موارد امنیتی از محل منتقل شوند.

روسیه شبه‌جزیره کریمه اوکراین را در سال ۲۰۱۴ میلادی ضمیمه خاک خود کرد. روسیه یک پایگاه هوایی نظامی در نزدیکی ژانکوی دارد. مقامات اوکراینی می‌گویند این شهر و مناطق اطراف آن به بزرگترین پایگاه نظامی مسکو در شبه جزیره کریمه تبدیل شده است.

مقامات اوکراینی در خصوص ادعای مطرح شده از سوی مقامات روسی (مبنی بر شکست عملیات پهپهادی در کریمه) واکنشی صریح صورت نداده اند، اما به نظر می‌رسد این موضوع، نگرانی واشنگتن و دیگر اعضای ناتو را نسبت به ضد حمله ادعایی اوکراینی‌ها و تبعات آن بیشتر برانگیخته است! فراتر از آن، شکست این عملیات پس از ناکامی ارتش اوکراین در نبرد باخموت می‌تواند معنادار باشد. در هر حال باید در انتظار آثار و تبعات راهبردی و میدانی این عملیات شکست خورده در میدان جنگ ماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات