صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۷۶۵۶

ادامه عقب‌نشینی نرخ ارز و طلا در پی انتشار اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده

در جریان معاملات دیروز بازار ارز و طلا، قیمت سکه و دلار کاهش شدیدی داشت و دلار غیررسمی وارد کانال 40 هزار تومانی شد.

در جریان معاملات دیروز بازار ارز و طلا، قیمت سکه و دلار کاهش شدیدی داشت و دلار غیررسمی وارد کانال 40 هزار تومانی شد.
دلار ‌دیروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۲ هزار و ۱۲۴ تومان و در بخش حواله‌ ۳۸ هزار و ۲۹۵ تومان کشف قیمت شد‌. دلار به نرخ توافقی صرافی نیز دیروز در بازار ارز تهران (در زمان تنظیم گزارش) به قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۴۲ هزار تومان فروخته شد. دیروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.
دلار در بازار غیررسمی هم عقب‌نشینی حدود هزار تومانی را تجربه کرد و بعد از چند ماه دوباره وارد کانال 49 هزار تومان شد، به طوری که واسطه‌گران ارزی دلار را در کانال 48 هزار تومان خریداری و 49 هزار و 800 تومان می‌فروختند. 

اصلی‌ترین دلیل اتفاقات اخیر بازار ارز اخبار مثبت بین‌المللی است که در ۲ هفته گذشته مطرح شده؛ اخباری مبنی بر تبادل زندانیان، سفرهای مکرر مقامات جمهوری اسلامی به عمان و فراهم شدن فرصت برداشت ویژه از صندوق بین‌المللی پول که همگی موید آن است به احتمال زیاد بزودی منابع ارزی قابل توجهی وارد کشور خواهد شد.  همین موضوع باعث شده دورنمای دلار کاهشی باشد و تا حدودی تقاضای سوداگرانه و تقاضا برای حفظ ارزش دارایی از بین برود.  

البته در کنار اخبار مثبت نباید اقدامات بانک مرکزی را در این اتفاق نادیده گرفت؛ تغییر روند فروش با کارت ملی و افزایش بازیگری بانک مرکزی در بازار از اصلی‌ترین اقدامات بانک مرکزی است. نباید فراموش کنیم که قیمت دلار طی 4 ماه گذشته در کانال‌های 49 تا 51 هزار تومان در نوسان بوده و همین موضوع باعث ثبات نسبی در دیگر بازارها مانند خودرو و مسکن شده است. 

 آخرین قیمت انواع سکه و طلا
سکه امامی (طرح قدیم) دیروز در بازار با کاهش یک میلیون تومانی ۲۵ میلیون تومان داد و ستد شد. همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش یک میلیون و 300 هزار تومانی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌‌سکه نیز دیروز در بازار با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی، به نرخ ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه هم با افت 500 هزار تومانی، به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم دیروز در مرکز مبادله ارز و طلا، ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان کشف قیمت شد و طلا در بازار نیز با کاهش 60 هزار تومانی به قیمت 2میلیون و ۴۰۸ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد‌. همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار ۱۰ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. این در حالی بود که بهای هر اونس طلا (معادل 31.132 گرم) دیروز در بازار جهانی با افزایش ۶صدم درصدی ۱۹۶۴ دلار شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات