اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۷۹۷۳

اتصال ۶۷ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی

علیرضا عسکریان در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جزئیات افزایش یارانه برای سه دهک کم درآمد در قالب طرح کالابرگ، اظهار داشت: کسانی که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند، اگر در طول ماه از 11 قلم کالای اساسی مدنظر (شامل ماست،‌ پنیر، شیر،‌ برنج، روغن،‌ ماکارونی، حبوبات،‌ قند وشکر، مرغ و تخم مرغ و گوشت) خریداری کنند، علاوه بر اینکه یک ماه زودتر اعتبار یارانه‌ای برای کالابرگ آنها واریز می‌شود 20 درصد هم به این مبلغ اضافه می‌شود، یعنی برای کسانی که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند، اگر به میزان 320 هزار تومان در طول ماه از 11 قلم کالای اساسی خریداری کنند، آنگاه مبلغ 80 هزار تومان یارانه اضافه به حساب آنها واریز می‌شود.

معاون رفاه وزارت تعاون همچنین گفت:‌ طرح کالابرگ به صورت اختیاری اجرا می‌شود و برای 9 دهک یارانه‌بگیر اعتبار یارانه معیشتی یک ماه زودتر برای استفاده‌کنندگان از این طرح در کالابرگ الکترونیکی واریز می‌شود که افراد می‌توانند یا یک ماه زودتر از مبلغ یارانه‌ای خود در قالب کالابرگ خریداری کنند و یا اینکه منتظر بمانند تا روز بیستم هر ماه که یارانه نقدی قابل برداشت می‌شود، آن را استفاده کنند.

وی تأکید کرد: برای دهک‌های یک تا سه کم درآمدی علاوه بر این 20 درصد اضافه به شرط استفاده از 11 قلم کالای اساسی در قالب کالابرگ واریز می‌شود.

عسکریان این را هم گفت‌: مردم می‌توانند با نصب برنامک یا اپلیکیشن کاربردی شبکه ملی اعتبار (شما) از فروشگاه‌های نزدیک محل خود برای طرح کالابرگ مطلع شوند و همچنین میزان اعتبار باقیمانده خود را ببینند و کالاهای مدنظر را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه برنامه کاربردی «شما» تا کنون دو بار کدنویسی شده و سرعت آن بالا رفته است گفت: هر کس می‌تواند این برنامه را در تلفن همراه خود نصب کند و از میزان اعتبار یارانه‌ای و نشانی فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی با خبر شود و همچنین 95 درصد سوالاتی که مدنظر آنها است، در این برنامه پاسخ داده شده است.

به گفته عسکریان، تا کنون 67 هزار فروشگاه در کشور علاوه بر 6 فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به طرح کالابرگ پیوسته‌اند که در نظر داریم این عدد را به 70 هزار فروشگاه برسانیم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات