صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۴۰

سردار تنگسیری: دشمن برای تجاوز به کشورمان باید از روی پیکر‌های ما عبور کند

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح یکشنبه در در همایش «تجلی اخلاص» ویژه تقدیر از فعالان راهیان نور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر کیفی‌سازی راهیان نور تأکید داشته‌اند؛ بر این اساس نیروی‌ دریایی سپاه سعی کرده است که با راه‌اندازی راهیان نور دریایی به ناگفته‌های دوران دفاع مقدس در دریا بپردازد که در این رابطه تقریباً هرآنچه مربوط به این حوزه بوده بیام شده و به عبارت دیگر نااگفته‌هایی که در دریا صورت گرفته بود را تاکنون روایت کردیم.
وی افزود: نیروی دریایی‌سپاه تاکنون نام ۸٠۵ شهید را در کارنامه دفاع از انقلاب اسلامی ثبت کرده است که در راهیان ویژه دریا به معرفی این شهدا می‌پردازیم؛ زیرا، معتقدیم که این شهدا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به پرچم‌داری آمریکا زدند.
* ۶ سیلی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها در خلیج فارس
وی با اشاره به شش سیلی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها در خلیج فارس، گفت: اقتداری که در خلیج فارس داریم، باعث شده تا آمریکایی‌ها در این منطقه تنها آب دهان خود را مزه مزه کنند؛ زیرا به واسطه سیلی‌هایی که از چمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس دریافت کردند، خیلی از تجهیزات‌شان را منهدم کردیم و این هم موضوعی است که جوانان کشورمان باید نسبت به این دستاورد‌ها آگاهی یابند.
* اگر موشک نباشد، امنیت ملی کشورمان به مخاطره می‌افتد
فرمانده ندسا با بیان اینکه تقریباً حدود ۹۰ درصد صادرات و واردات کشورمان از طربق دریا صورت می‌گیرد، افزود: برخی‌ عنوان می‌کنند که «نیازی به موشک‌ نداریم»؛ در حالی که اگر موشک نباشد، امنیت ملی کشورمان به مخاطره می‌افتد؛ بر این اساس باید با «جهاد تبیین» این‌گونه افراد را از جهلی که دچار آن شدند، خارج و آگاه‌شان کنیم که یکی‌ از اقدامات مؤثر در این حوزه، راهیان نور دریایی است.
* چرایی اهمیت راهیان‌نور دریایی به روایت سردار تنگسیری
سردار تنگسیری اضافه کرد: جوانان در قالب راهیان نور دریایی با جزایر کشورمان در‌ جنوب آشنا می‌شوند؛ البته این موضوع تنها معطوف به جوانان نیست؛ زیرا حتی نمایندگان مجلس ششم هم برای اولین بار با ظرفیت‌های موجود در جزایر جنوب هم‌چون تنب بزرگ آشنا شدند.
وی در ادامه به ساختار استراتژیک جزیره بوموسی اشاره و عنوان کرد: موقعیت جزایر جنوب کشورمان به شکلی است که کشتی‌های بیگانه مجبور هستند از کنار این جزایر حرکت کنند؛ زیرا در خلیج فارس بر خلاف تصور آمریکایی‌ها آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس وجود ندارد؛ یعنی آنچه وجود دارد، آبراه بین‌المللی است.
* دشمنان ما روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شوند تا اینکه از بین بروند
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی که امروز شاهد وقوع آن علیه جمهوری اسلامی ایران‌ هستیم، در این نبرد نابرابر هم مانند دوران دفاع مقدس قطعاً پیروز خواهیم بود؛ زیرا بر اساس وعده الهی، دشمنان ما روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شوند تا اینکه از بین بروند و آنچه باقی خواهد ماند، حق است.
دریادار تنگسیری، اردوی راهیان پیشرفت دریایی را بستر استخراج گنج‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و‌ گفت: ما سربازان انقلاب اسلامی هستیم و در برابر دشمنان، محکم می‌ایستیم؛ به نحوی که دشمن برای تجاوز به کشورمان باید از روی پیکر‌های ما رد شود؛ زیرا نیرو‌های مسلح کشورمان نه‌تنها ترسی از شهادت ندارند، بلکه شهادت را عاقبت‌به‌خیری برای خود می‌دانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات