صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۶۰

«یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود؟! +سند

چهارم تیرماه (۲۵ ژوئن) رسانه‌های قبرسی بدون ارائه جزئیات یا مدرکی مدعی شدند که عملیات ایران علیه افراد یهودی در خاک این کشور را خنثی کرده‌اند. این منبع قبرسی البته بدون ارائه سند و مدرکی، مدعی ارتباط افراد دستگیرشده با سپاه پاسداران شده بود.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند


به فاصله کوتاهی، پرده دوم این خبرسازی، با ادعای بازداشت فرد مرتبط با ایران، در رسانه های رژیم صهیونیستی دنبال شد.

چهار روز بعد یعنی در ۸ تیرماه (۲۹ ژوئن) موساد مدعی شد که مغز متفکر و رئیس یک هسته تروریستی که قصد هدف قرار دادن یک بازرگان اسرائیلی در خاک قبرس را داشته، دستگیر کرده است.

براساس گزارش «جروزالم پست»، موساد از فردی به نام «یوسف شهبازی عباسعلی لو» رونمایی کرد و مدعی شد او را از ایران ربوده است و براساس اعترافات وی توانسته عملیات علیه افراد مرتبط با رژیم صهیونیستی در قبرس را خنثی کند. این رسانه صهیونیستی مدعی شد فرد مورد نظر - یوسف شهبازی - از طریق خاک ترکیه به ایران فرار کرده است و موساد موفق شده وی را در ایران ربوده و از وی بازجویی کند.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند گزارش جروزالم پست درباره ربودن یکی از افراد وابسته به سپاه که با تصویری از سربازان وظیفه پلیس راهور منتشر شده است!

در ویدیوی اعترافات از «یوسف شهبازی عباسعلی لو» که منابع صهیونیستی منتشر کردند، وی توضیحات مفصلی در مورد حضور خود در قبرس و قصدش برای انجام عملیات ترور را بیان می‌کند.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند

در سومین پرده از این عملیات رسانه‌ای، خبر ضربه موساد به دستگاه امنیتی ایران به سرعت به رسانه های فارسی زبان کشیده می‌شود و رسانه‌های معاند همسو با اهداف اسرائیل تلاش می‌کنند آن را یک ضربه بزرگ به سیستم اطلاعاتی ایران تفسیر کنند.


«یوسف شهبازی» برای فیلم برداری عملیات قبرس، به آذربایجان رفت!

اما موساد و شبکه رسانه‌ای آن در انتخاب فرد مورد نظر به عنوان عامل ایران در قبرس دچار یک خطای فاحش و ناشیانه شدند!

براساس اسناد و اطلاعات به دست آمده، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی و اظهارات عجیب این فرد مبنی بر حضور در قبرس برای اجرای عملیات، «یوسف شهبازی عباسعلی لو» در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به صورت قانونی کشور را به مقصد آذربایجان ترک کرده است.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند تصویری از برگه مسافرین پرواز ۷۴۹ شرکت ایران ایر به تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۳ - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - مقصد پرواز فرودگاه بین المللی حیدر علی اف که به اختصار GYD درج شده است.
فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند نام یوسف شهبازی عباسعلی لو در ردیف ۱۹ فهرست مسافران پرواز آذربایجان که سوار شدن وی به هواپیما را تایید کرده است

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی گزارش دادند یوسف شهبازی به واسطه ترکیه از ایران به قبرس در تردد بوده و سرویس اطلاعاتی اسرائیل هشداری را هم برای مقامات ترکیه ارسال کرده است.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند بلیط خریداری شده از طرف «یوسف شهبازی عباسعلی لو» به تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ و به مقصد باکو

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند

 

داستان نویسی برای جبران مرگ افسر بلندپایه موساد در سالگرد شهادت شهید صیاد خدایی

رژیم صهیونیستی بهت زده از اتفاقات امنیتی رخ داده در سرزمین های اشغالی طی ماه‌های گذشته و ناتوان از خنثی‌سازی آن و تحت فشار افکار عمومی، برای بازیابی حیثیت از دست رفته خود، با دستپاچگی سناریویی را طراحی کرده است تا دستکم آبروی دستگاه امنیتی خود را بازیابی کند.

نکته قابل توجه در ماجرای اخیر، دستپاچگی صهیونیست ها پس از مرگ مشکوک یک افسر بلندپایه موساد در ایتالیاست. کمتر از یک ماه قبل بود که رسانه ها از حادثه برای یک افسر بازنشسته موساد در ایتالیا خبر دادند که در حال انجام ماموریتی ضدایرانی بود.

«ارز شیمونی» افسر کارکشته اسرائیلی که در سواحل ایتالیا و سوار بر یک قایق تفریحی به همراه ۲ افسر اطلاعاتی ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای یک عملیات بر ضد منافع ایران بودند، طی یک حادثه به هلاکت می رسند.

فیلم‌برداری عملیات «قبرس» در «باکو» / «یوسف شهبازی» کیست و پشت پرده عملیات قبرس چه بود!؟ +سند

در این حادثه، یک قایق حامل دستکم ۱۳ عامل مرتبط با موساد که برای جلسه ای محرمانه و تبادل اطلاعات درباره برنامه نظامی و پهپادی ایران به آبهای منطقه لومباردی رفته بودند، بصورت مشکوکی غرق شد و ۴ نفر آنان کشته شدند. جالب اینکه، این حادثه همزمان با سالگرد شهادت شهید صیاد خدایی اتفاق افتاد و موساد نیز کشته شدن افسر خود را تایید کرد.

 

دست خالی صهیونیست ها پس از ضربات پی در پی به شبکه نیابتی اسرائیل در ایران

داستان جعلی و دستپاچه صهیونیست ها البته دلایل دیگری نیز دارد. شبکه اطلاعاتی و رسانه ای رژیم صهیونیستی که پیش از این در سال های قبل توانسته بود با سازماندهی گروههایی از اراذل و اوباش داخل کشور (معروف به باند وفا و باند زکریا)، اقدامات ایذایی و البته بدون دستاورد اطلاعاتی و عملیاتی خاصی را اجرا کند، پس از متلاشی شدن گروههای نیابتی اش در داخل کشور توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، عملا بازوهای خرابکار داخلی خود را از دست داده است. اما به دلیل سابقه رسانه ای و ذهنی از عملیات اعتراف گیری در داخل کشور و باورپذیری آن، بار دیگر به همین شیوه متوسل شده و داستان خود را حول محور عملیات ربایش در داخل تنظیم کرده است.

اما این بار عدم دسترسی به شبکه خرابکار داخلی و انتخاب ناشیانه سوژه - یوسف شهبازی - موجب این داستان نویسی سراسیمه شد که سکانس های قبرس آن، در آذربایجان فیلم برداری شده است!

حالا سرویس‌های دخیل در نگارش این فیلمنامه می‌دانند در انتخاب نقش اول فیلم خود، کجا در دام افتاده‌اند.

 

 

 

مشرق نیوز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات