صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۶۱

یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین/ مقاومت: تا آخرین نفس و گلوله می‌جنگیم

ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت چند هفته از گزارش‌های خبری و اطلاعاتی مبنی بر احتمال حمله گسترده به کرانه باختری، بامداد امروز دوشنبه حمله همه جانبه‌ای را به جنین واقع در این منطقه آغاز کرد و از زمین و هوا، به این شهر و اردوگاه آن یورش برد.
رسانه های رژیم اسرائیل با اعلام این خبر گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل شخصا بر روند این یورش همه جانبه اشراف دارد و او هر لحظه در حال دریافت گزارش‌های اطلاعاتی از این یورش و حمله نظامی است.
گزارش‌های رسیده از جنین حکایت از آن دارد که حمله صهیونیست‌ها برای مقاومت در جنین غافلگیرانه نبوده و رزمندگان فلسطینی از همان لحظات اولیه با متجاوزان درگیر شده و خود را برای چنین روزی آماده کرده بودند.
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد که از ابتدای  حمله گسترده به جنین تا این لحظه، چهار فلسطینی در حمله به جنین به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر مجروح شدند که حال 7 نفر از آن‌ها وخیم است.
رئیس بیمارستان دولتی جنین به شبکه الجزیره قطر گفت از سال 2002 تا به امروز ما این تعداد زخمی در بیمارستان پذیرش نداشتیم. پرسنل بیمارستان جان خود را به خطر می اندازند تا زخمی‌ها در جنین را نجات دهند.
رئیس هلال احمر فلسطین اعلام کرد که میزان و حجم ویرانی که بولدوزرهای صهیونیست‌ها در جنین به بار آورده‌اند، زیاد است و به همین دلیل ما نتوانستیم به زخمی‌ها برسیم و رسیدگی کنیم.
شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که این حجم از مشارکت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به جنین از زمان انتفاضه دوم تا به امروز سابقه نداشته است.
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که عملیات نظامی علیه جنین احتمالا دو روز به طول بیانجامد اما تبعات آن ممکن است به دیگر جبهه‌ها هم کشیده شود.
سخنگوی ارتش اسرائیل در توجیه این حمله مدعی شد که در این حمله زیرساخت‌ها، مقرها و اتاق‌های عملیات گروه‌های فلسطینی را منهدم و  سلاح‌ها و بمب‌های دست ساز را مصادره کرده است.
در ادامه تازه ترین و تحولات لحظه به لحظه یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین خواهد آمد:
هلال احمر فلسطین: به دلیل حجم ویرانی، بسیاری از زخمی‌ها را نتوانستیم مداوا کنیم
رئیس هلال احمر فلسطین اعلام کرد که میزان و حجم ویرانی که بولدوزرهای صهیونیست‌ها در جنین به بار آورده‌اند، زیاد است و به همین دلیل ما نتوانستیم به زخمی‌ها برسیم و رسیدگی کنیم.
رئیس بیمارستان جنین: تعداد زخمی ها بی‌سابقه است 
رئیس بیمارستان دولتی جنین به شبکه الجزیره قطر گفت از سال 2002 تا به امروز ما این مقدار زخمی در بیمارستان پذیرش نداشتیم. پرسنل بیمارستان جان خود را به خطر می اندازند تا زخمی ها در جنین را نجات دهند.
اولین واکنش‌ها
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اولین واکنش به این یورش گفت که «مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد و همه گزینه‌ها برای هدف قرار دادن دشمن روی میز بوده و محدودیتی وجود ندارد».
حماس: متجاوزین شکست می‌خورند
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این حمله نیز اعلام کرد که این حمله صهیونیست‌ها شکست خواهد خود و به اهدافش نخواهد رسید.
جنبش فتح
منذر الحایک، سخنگوی جنبش فتح نیز در واکنش به این تجاوز گفت که ما به جنین که در برابر یورش اشغالگران مقاومت می‌کند، درود می‌فرستیم که در معرض حمله وحشیانه حکومت صهیونیستی قرار گرفته است.
مقاومت جنین: تا اخرین نفس می‌جنگیم
رزمندگان فلسطینی در اردوگاه جنین با انتشار بیانیه‌ای و تصاویری از خود که در لباس رزم هستند، از آمادگی خود برای مقابله با این یورش خبر دادند و گفتند: ما تا آخرین نفس و گلوله با متجاوزان خواهیم جنگید.
همزمان با این حمله، اهالی جنین و سایر شهرهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی در حمایت از مقاومت جنین و محکومیت این یورش شبانه به خیابان‌ها ریختند و با رزمندگان مقاومت فلسطین اعلام همبستگی کردند.
از مساجد جنین نیز همزمان با اعلام خبر یورش، صدای اذان پخش شده است و از اهالی خواسته شده که به مقابله با متجاوزین بپردازند.
ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر حمله به مقر عملیات مقاومت
ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس امنیت و اطلاعات داخلی (شاباک) این رژیم در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقر عملیات گروه‌های فلسطینی را در جنین هدف قرار داده‌اند.
منابع صهیونیستی اعلام کردند که حدود 1000 نظامی اسرائیلی در حمله نظامی علیه جنین مشارکت دارند و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در حال تخریب برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین هستند.
حمله بی‌سابقه از زمان انتفاضه دوم
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که این حجم از مشارکت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به جنین از زمان انتفاضه دوم تا به امروز سابقه نداشته است.
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که عملیات نظامی علیه جنین احتمالا دو روز به طول بیانجامد اما تبعات آن ممکن است به دیگر جبهه‌ها هم کشیده شود.
استقرار گنبد آهنین در اطراف نوار غزه
 مرکز ا طلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که ارتش به منظور آمادگی جهت هرگونه حمله راکتی احتمالی گروه‌های مقاومت در نوار غزه به اراضی اشغالی، اقدام به استقرار و فعال‌سازی سکوهای سامانه گنبد آهنین کرده است.
«مرحاف لیفنون»، خبرنگار صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه بیش از 20 نقطه را در جنین بمباران کرده است. رسانه های فلسطینی نیز از پرواز بالگردها ارتش رژیم اسرائیل بر فراز جنین خبر می‌دهند.
روزنامه معاریو نیز تاکید کرد که برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که عملیات نظامی علیه جنین دو الی سه روز به طول خواهد انجامید.
هنیه: ملت و مقاومت فلسطین می‌دانند تجاوز علیه جنین را چگونه پاسخ گوید
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای کوتاه، عموم فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به حمایت از جنین و دفاع از ساکنان آن برای به شکست کشاندن توطئه دشمن صهیونیستی علیه این شهر فراخواند.
اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی خود تصریح کرد خونی که در جنین ریخته می‌شود، ماهیت مرحله بعدی را در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها مشخص خواهد کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که ملت و مقاومت فلسطین در تمامی مناطق حضور خود می‌دانند که این جنایت وحشیانه را چگونه پاسخ گویند.
چهار شهید و 13 مجروح در جنین تا این لحظه
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد که از ابتدای  حمله گسترده به جنین تا این لحظه، چهار فلسطینی در حمله به جنین به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.
شبکه کان اسرائیل اما مدعی شد که در این یورش هفت نفر به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر بازداشت یا زخمی شده‌‌اند. کانال 14 اسرائیل تعداد بازداشتی ها را 15 نفر اعلام کرده است.
استفاده گسترده از پهپادها در یورش به جنین
سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در یورش بامدادی به جنین، ده‌ها حمله هوایی با پهپاد علیه اردوگاه جنین انجام شده است که بی سابقه است.
عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی علیه متجاوزان
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس در اردوگاه جنین اعلام کرد که مبارزان آن به همراه رزمندگان سرایا القدس جهاد اسلامی و کتائب شهداء‌الاقصی فتح توانسته‌اند چند خودرو ارتش رژیم اسرائیل را با بمب‌های کنارجاده منفجر کنند که در اثر آن شماری از متجاوزان زخمی شده و خسارت‌هایی به آن‌ها وارد شده است.
خودروی جیپ ارتش اسرائیل سوخت
منابع صهیونیستی تأیید کردند که یک خودروی جیپ ارتش رژیم اسرائیل در اثر انفجار بمب‌های مقاومت در آتش سوخته است.
تانک‌های اسرائیلی در راه جنین
شبکه الجزیره قطر به نقل از شاهدان عینی از حرکت تانک‌های ارتش رژیم اسرائیل به ورودی مقبلیه در  اردوگاه جنین  خبر داد. وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد که این حمله «غافلگیرانه» بوده و علیه «تروریسم» است. او مدعی شد که هرکسی که به مهاجران اسرائیلی اشغالگر آسیبی بزند، هزینه‌اش را خواهد داد!
آمریکا در جریان حمله قرار دارد
رسانه‌های عبری به نقل از منابع سیاسی در اراضی اشغالی گزارش دادند که تل‌آویو، آمریکا را در جریان قصد خود برای حمله همه جانبه به جنین قرار داده بود.
جوانان فلسطینی بولدوزر ارتش اسرائیل را منفجر کردند
جوان فلسطینی در ورودی اردوگاه جنین، بولدوزر ارتش اسرائیل را که قصد ورود به اردوگاه را داشت، با بمب کنار جاده‌ای منفجر کردند.
گردان جنین: انفجار بولدوزر صهیونیستی کار ماست
گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یگان مهندسی این گردان یک دستگاه بولدوزر ارتش اسرائیل را با بمب کنارجاده ای منفجر کرده که در اثر آن این بولدوزر از کار افتاده و آتش گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات