صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۹۳۲۵

نگرانی BBC از دیپورت منافقین به ایران؛ فردا هم نوبت ماست!

دادگاه کیفری یک استان تهران با انتشار یک آگهی عمومی که در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شده، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل گردیده از این افراد دفاع کنند.

نگرانی BBC از دیپورت منافقین به ایران؛ فردا هم نوبت ماست!

بی بی سی فارسی پس از اقدام ایران با دستپاچگی دست به سلسله گفت‌وگوهای کرده اما این شبکه و کارشناسانش نتوانستند نگرانی خود از این اقدام قانونی ایران را پنهان کنند.

در ابتدای برنامه مجری  عنوان کرد: این موضوع (اقدام قانونی ایران) یک زنگ خطر نه فقط برای منافقین بلکه برای همه گروه‌های معاند خواهد بود.
کارشناس این برنامه از ترکیه هم روی خط آمد و دراین باره گفت: این حکم از سوی دستگاه قضایی یک کشوری صادر شده و  براساس آن ایران می‌تواند اقداماتی را هم علیه گروه ها انجام دهد.

این کارشناس اضافه کرد: این امکان وجود دارد که کار به مصادره اموال آن‌ها در ایران برسد و حتی ایران می‌تواند به دولت‌هایی که این متهمین در آن حضور دارند هم فشار وارد کند تا آن‌ها را مسترد کند.
مهرانگیز کار هم از دیگر کارشناسان این برنامه اذعان کرد: جمهوری اسلامی از قانون برای پاسخ به مخالفان خود استفاده کند؛ از گروه منافقین شروع کرده ولی می‌تواند دامن‌گیر تمام دسته‌جات اپوزیسیون و همه روزنامه‌نگاران رسانه‌‌های فارسی زبان را هم بگیرد.

در اواخر بهار سال جاری، پلیس آلبانی با حمله به مقر سازمان تروریستی منافقین در شهر دورس موسوم به اشرف ۳، بیش از ۷۰ تروریست عضو این سازمان را بازداشت کرده بود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات