صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۰۴۴۷

رئیس سازمان امور استخدامی کشور: سامانه آماری کارکنان دولت پس از ۱۶ سال راه اندازی شد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی کشور گفت: سامانه آماری کارکنان دولت پس از ۱۶ سال راه اندازی شد.

میثم لطیفی، معاون رییس جمهور روز سه شنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای اداری استان البرز گفت: بی توجهی به این مهم یک خیانت بود اما امروز مجموعه دولت سیزدهم در تلاش است تا مشکلات حل شود.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور: سامانه آماری کارکنان دولت پس از ۱۶ سال راه اندازی شد

وی بیان کرد: در سازمان اموراستخدامی کشور تمرکز آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است چرا که این ۲موضوع از موضوعات راهبردی ما هستند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: چرا که فرزندان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی و سلامت مردم در حوزه فعالیت این ۲ وزارتخانه است.

رییس سازمان امور استخدامی کشور اضافه کرد: اکنون در بحث وزارت آموزش و پرورش برخی از مناطق مشکل معلم نداریم بلکه مشکل فضای آموزشی داریم با کلاس بالای ۴۵ نفر که باید در حل مشکلات آموزشی مدنظر قرار گیرد.

لطیفی نخبه گزینی را اولویت دولت سیزدهم خواند و یادآور شد: آیین نامه ای دراین زمینه برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار نفر و امسال پنج هزار نفر در زمینه نخبه گزینی مدنظر قرار گرفته و مسیر دراین زمینه ساده شده است.

معاون رییس جمهور گفت: براین اساس مسیر را برای نخبه گزینی از طریق سامانه بنیاد نخبگان ساده کردیم بطوریکه این سامانه پس از تایید نخبه، در مرحله بعدی نخبه در کانون ارزیابی قرار گرفته و پس از دوره ۲۱ روزه مستقیم در دستگاه اجرایی پیمانی می شود .

وی در خصوص جذب نیروی حزب اللهی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: این نیرو یعنی فردی که متعهد و متخصص است مانند شهید چمران که علاوه بر توانایی‌های علمی نفر اول میدان جنگ نیز بود.

لطیفی گفت: بنابراین بهره وری که تکلیفی از سوی رهبر معظم انقلاب است، مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان امور استخدامی کشور با تاکید بر اینکه نظام تربیتی باید تقویت شود، افزود: برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی نیز مجوزهایی گرفتیم تا با بهره گیری از هیات‌های علمی این بخش را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: جذب نیرو فقط از طریق آزمون است و تکلیف قانونی و شرعی برای برگزاری آزمون دراین زمینه داریم، بنابراین قرارداد کارمعینی رویه نیست.

لطیفی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در شورای حقوق و دستمزد افزود: سامانه حقوق و دستمزد راه اندازی شده و قبول دارم که نسبت افزایش حقوق و تورم تناسب ندارد چند سال است که تورم ۴۰ درصدی و بالاتر داریم.

وی گفت: با فوق العاده شغل های خارج از قانون مخالف هستم و بومی سازی را در جذب نیروها پیگیری خواهیم کرد و مشکلاتی که وجود دارد بازنگری می‌شود.

رییس سازمان امور استخدامی کشور تاکید کرد: کارگروه تخصصی در زمینه ساختار اداری و استخدامی در استان ها تشکیل شود و مسایل خاص استانی مورد بررسی قرار گیرد.

دولت با مجموعه کارهای باقی مانده از قبل مواجه است

وی یادآور شد: با شرایطی مواجه هستیم در این دولت که مجموعه ای از کارهای باقی مانده از قبل داریم و انتظارات مردم به حق است.

لطیفی افزود: باید اولویت بندی داشته باشیم با توجه به کمبودها و منابع چرا که اولین اولویت ما هوشمند سازی دولت است.

معاون رییس جمهور گفت: دولت ۶ هزار خدمت ارایه می کند که پنج هزار و ۲۰۰ خدمت را می توان هوشمند ارایه کرد، داریم، بنابراین تکلیف ما چابک سازی و هوشمندسازی دولت است .

وی جابجایی نیروهای مازاد در استان ها با استفاده از اختیارات مدیریتی برای حل مسایل، اصلاح فرآیند های ارایه خدمت را از جمله اقداماتی خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

لطیفی یادآور شد: اکنون ایران اسلامی پس از آمریکا و چین بیشترین تعداد دانشگاه را دارد بطوریکه در هر استانی یک دانشگاه احداث شده است باید حجم هزینه ها را مدیریت کرد چرا که در حوزه عمرانی پروژه های نیمه تمام بسیاری داریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات