صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۱۵۵۸

جانشین فرمانده سپاه: شیطان در دروغ‌گویی طی سال گذشته تجلی تمام پیدا کرد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته شیطان در دروغ‌گویی تجلی تام و تمام یافت و با ایجاد تردید و شک سعی در فریب مردم داشت.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین دوره ملی آموزش «بانوان راوی پیشرفت» با شعار «خانواده ایرانی فاتح قله‌های جهانی» یابود سردار شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم که عصر امروز به همت جامعه فعالان جهاد و شهادت وارثون در دانشکده فرماندهی و مدیریت دافوس دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: دین و پیامبر اسلام(ص) و امامین انقلاب ما جایگاه والایی برای زنان قائل هستند زیرا محوریت خانواده با زن است و اگر زن به نقش خود عمل کند خانواده برقرار خواهد ماند؛ اگر بشود این نقش را از درون خانواده به همه جامعه تعمیم داد تاثیر و نفوذی بی‌مثال خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه: شیطان در دروغ‌گویی طی سال گذشته تجلی تمام پیدا کرد

جنگ بین حق و باطل دائماً تغییر شکل می‌دهد

وی با بیان اینکه جنگ بین حق و باطل هرگز تمامی ندارد، گفت: این نزاع و درگیری از روز نخست خلقت بوده و تا پایان آن نیز ادامه دارد؛ این جنگ دائما تغییر شکل می‌دهد؛ زمانی سخت است و زمانی نرم و سلاحش متفاوت می‌شود؛ اگر روزی نمادهای حق و باطل کنار هم جمع شوند یعنی یا حق خدای‌ناکرده از مواضع خود کوتاه آمده یا باطل؛ این دو جمع‌شدنی نیستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اغتشاشات سال گذشته کشور، بیان کرد: جبهه باطل سال گذشته زنان را محوریت جنگ علیه ما قرار داد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با همه توانمندی‌هایشان در این جنگ به میدان آمدند و همین باعث شد منافقان داخل هم خود را بروز و ظهور دهند.

اشتباه بزرگ دشمن در جنگ علیه ایران!

سردار فدوی تأکید کرد: در هیچ جای دنیا مثل ایران مدارس و دانشگاه‌ها در دوران کرونا به طور کلی تعطیل و مجازی نشد و اینترنت هم که در دست امریکایی‌ها بود و فکر می‌کردند چون سه سال فکر و ذهن جوانان ما را در اختیار داشته‌اند پس می‌توانند با تاثیرگذاری بر ذهن مردم این جنگ را راه بیندازند؛ اما آن‌ها یک اشتباه محاسباتی دارند و آن این است که برای خدا، دین، شهیدان، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در محاسبات خود جایگاهی قائل نیستند و حیات پس از مرگ و نقش انبیاء را قبول ندارند در حالی که اینها نقشی اساسی در پیروزی‌های مسلمانان دارند.

وی با بیان اینکه قرآن به زنده بودن شهیدان تصریح دارد، ابراز کرد: دشمنان ما چنین محاسباتی را ندارند، همین عدم محاسبه نیز باعث شد در بیش از 44 سال عمر بابرکت انقلاب، در پروژه‌های مختلف علیه ایران اسلامی شکست بخورند؛ این تصریح آیه قرآن است که می‌فرماید: شما تیر نینداختید بلکه من انداختم.

مسئولیت ما!

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: بندگان خدا مسؤول تعیین نتایج نیستند بلکه بندگان خدا مسؤول انجام تکالیفی که بر عهده‌شان گذاشته شده، هستند، هر کس باید در هر جایگاهی تکلیف خود را بداند، اگر این را درک کرد و انجام داد باقی کار با خدا است. بندگان قسمت خیلی کم و محدود کار یعنی انجام تکالیف را بر عهده دارند؛ چنان که امام خمینی(ره) می‌فرمودند ما مامور به وظیفه‌ایم نه نتیجه، این ناشی از ایمان به تعیین کردن نتیجه توسط خدا بود. لذا در این بیش از 44 سال عمر انقلاب خدای متعال بهترین نتایج را برای ما رقم زده است با آنکه ما وظایفمان را کامل انجام نداده‌ایم که اگر داده بودیم اکنون به قله رسیده بودیم.

سردار فدوی تأکید کرد: خداوند با کسی رابطه قوم و خویشی با کسی ندارد و اگر به اندازه قابل قبول تکالیف‌مان را انجام نمی‌دادیم خدا برای ما کاری انجام نمی‌داد؛ چنان که در جنگ اُحُد با اینکه فرماندهی سپاه اسلام با حبیب و ختم انبیای او بود اما چون مسلمانان به تکالیف خود عمل نکردند، شکست خوردند. در این جنگ جان نبی(ص) در خطر بود و امیرالمومنین(ع) زخم‌های متعددی برداشتند و شخصیت‌هایی همچون حمزه سیدالشهداء(ع)، عموی پیامبر(ص) به شهادت رسیدند چون مسلمین به دستور خدا و رسول‌الله(ص) عمل نکردند.

وی ادامه داد: یا در ماجرای جنگ حُنین که پس از فتح مکه رخ داد، علی‌رغم وجود سپاه ده‌هزارنفری مسلمانان، باز هم چون خدا و رسول خدا(ص) را تنها گذاشتند و فرار کرده و پیامبر(ص) را رها کردند، شکست خوردند، یعنی حتی اگر فرمانده سپاه پیامبر خاتم(ص) باشد اما مسلمانان به دستور خدا و رسول(ص) گوش نسپارند، شکست خواهند خورند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ابراز کرد: ما در سال 1402 مقتدر هستیم و در مقابل دشمنان قد عَلَم کرده‌ایم و دشمن هم این قدرت را درک می‌کند، این قدرت برای آن است که به تکالیف‌مان به میزان قابل قبول خدا عمل کرده‌ایم، خدا نیز به وعده‌اش عمل کرده است وگرنه با حساب و کتاب دنیایی باید در همان سال ابتدای انقلاب اسلامی نابود می‌شدیم.

شرط یاری خدا و تحقق وعده‌های او

وی با بیان اینکه وعده خدا حق است و در آن تخلفی نیست، گفت: اما همه وعده‌های خدا شرط دارد که همان انجام تکالیف است؛ اگر به تکالیف‌مان عمل کنیم شرط تحقق وعده خدا را محقق کرده‌ایم. 50 آیه محکم در قرآن وجود دارد که علما از آنها به قاعده یا سنت الهی یاد می‌کنند یکی از این قواعد می‌گوید: هر طور با خدا معامله کردی خدا با تو معامله می‌کند «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرکُم» در همه این آیات پنجاه‌گانه اول تکلیف مسلمانان بیان می‌شود و بعد کاری را که خدا در حق آنها انجام خواهد داد، تصریح می‌شود؛ چنان که این آیه تصریح می‌کند اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند، امام صادق(ع) شیوه و کیفیت این یاری را مفصل بیان کرده است و می‌فرمایند: یاری خدا به یاری ائمه(ع) و ولی خدا است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: خدای متعال در آیه 54 سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: «وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَیرُ ٱلمَکِرِینَ»؛ این موارد مسلمات است، مسأله‌ای که خدا بیان می‌کند مسلم و قطعی است، از دیگر مسلمات آن است که دو حزب بیشتر در دنیا وجود ندارد یکی حزب‌الله و دیگری حزب شیطان؛ اراده الهی بر آن است که همیشه و بدون استثناء حزب‌الله پیروز است: «إِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ». این یعنی اگر در حزب خدا باشیم پیروز خواهیم شد کدام انسانی می‌خواهد جزء حزب شکست‌خوردگان باشد؟!

سردار فدوی تأکید کرد: همه عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان خوبی و بدی را می‌فهمند، قرآن به این مهم تصریح دارد یکی سوره مبارکه شمس که خدا در آن 11 سوگند می‌خورد و سپس می‌فرماید: خودم به همه الهام می‌کنم خوبی و بدی کدام است «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» این یعنی همه حق و باطل را می‌فهمند؛ همچنین می‌فرماید: «أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ» خدا بین شما و قلب‌تان است، از امام صادق(ع) درباره معنای این آیه پرسیدند و ایشان فرمودند: یعنی می‌فهمید حق کدام است و باطل کدام، خوبی کدام است و بدی کدام.

شیطان در سال گذشته در دروغ‌گویی تجلی تمام پیدا کرد

وی با بیان اینکه سال گذشته شیطان در دروغ‌گویی تجلی تام و تمام یافت، و با ایجاد تردید و شک سعی در فریب مردم داشت، گفت: اینها را باید دائماً گفت و تبیین کرد که انسان حدی بالاتر از آن دارد که فریب دروغ‌های شیطان را بخورد. جبهه حق در کمترین فرصت‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد چون مطابق با فطرت و خلقت انسان و موردپسند او است. باید در هر حرف و سخنی مخاطبان را دائماً به مبانی اصلی ارجاع دهیم و برای مثال بگوییم خدا اینطور گفته یا اینطور نوشته و اینطور می‌خواهد چون انسان‌ها عموماً با خدا درنمی‌افتند و لج‌بازی نمی‌کنند اینکه دیگران را به خدا بخوانیم، مانع از لجبازی آنها می‌شود.

حجاب خواست خود خدا است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حجاب دستور خدا است نه پیامبر(ص)، تأکید کرد: این دستور در دو آیه صریحاً امر شده است همین را اگر مبنا قرار دهیم عموماً خانم‌ها لجبازی نمی‌کنند، جبهه باطل به دروغ می‌گویند جمهوری اسلامی یا آخوندها حجاب را رسم کرده‌اند و اینچنین با این حکم خدا می‌جنگند.

دلیل بسیاری از شهادت‌های سال گذشته!

سردار فدوی افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: اگر مردم چیزی را که نمی‌دانند، نمی‌گفتند، مفاسد عالم به وجود نمی‌آمد! اگر این حدیث را مبنای عمل و بیان مطالب در فضای واقعی و مجازی قرار دهیم و آنچه را نمی‌دانیم بازنشر ندهیم بسیاری از مفاسد رخ نمی‌دهد، مثل کشت و کشتارهایی که سال گذشته بر اثر نظرات بی‌پایه و اساس برخی سلبریتی‌ها رخ داد!! چقدر سال گذشته بر اثر این حرف‌های بی‌پایه و اساس شهید دادیم!

وی خطاب به بانوان شرکت کننده در نخستین دوره آموزشی «راوی پیشرفت»، اظهار کرد: شما بانوان راوی پیشرفت ابتدا باید خودتان به آنچه می‌گویید، باور داشته باشید و بعد دیگران را دعوت کنید، ما باید روزانه و مستمر برای تقویت باورهای‌مان برنامه داشته باشیم. پیامبر(ص) و ائمه(ع) راه تقویت این باورها را به ما یاد داده‌اند اساساً کل مفاتیح برای تقویت باورها است با تکرار، باور تقویت می‌شود اینکه ما روزانه مقید به انجام واجبات و مستحباتی هستیم برای همین تقویت است. یکی از بزرگان می‌گفت با انجام واجبات انسان از جهنم خارج و وارد بهشت می‌شود و با مستحبات درجات بهشت را طی می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات