صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۹۲۰۸

سردار فدوی: برای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن روستایی پای کار آمد‌یم

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در حاشیه افتتاح طرح  استخر ذخیره آب کشاورزی معیشتی در روستای دیکین بخش الموت شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای نهضت جهاد آب‌رسانی اظهار داشت: در ابتدا سپاه آب‌رسانی به 200 روستا را متعهد شد، اما با گذشت زمان این تعهد 50 برابر رشد کرد و به 10 هزار روستا رسید.

آب‌رسانی سپاه به 20 هزار روستا/ سردار فدوی: برای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن روستایی پای کار آمد‌یم

وی از احتمال 2 برابر شدن و افزایش تعداد روستاهای مشمول نهضت آب‌رسانی به 20 هزار روستا با نظر وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور خبر داد و گفت: با این حال با همین برنامه فعلی تا انتهای سال آینده طرح آب‌رسانی به 10 هزار روستای کشور به اتمام رسیده و تکمیل می‌شود.

سردار فدوی با اشاره به روند به افزایش روستاهای دارای محرومیت آبی تصریح کرد: تا هر زمانی که با محرومیت در تأمین ‌آب شرب و کشاورزی روبه‌رو باشیم، قرارگاه پیشرفت و محرومیت‌‌زدایی امام‌حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پای کار است.

جانشین سپاه پاسداران همچنین به نقش قرارگاه امام‌حسن مجتبی(ع) در حوزه احداث مسکن روستایی و کمک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در قراردادهای این قرارگاه در سال 1402 موضوع ساخت مسکن روستایی گنجانده شده است و اجرای قراردادهای مسکن روستایی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه نقش بزرگی در ساماندهی بازار مسکن کشور خواهد داشت.

فدوی تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی، ساخت جاده و مسکن در روستاها را دستورکارهای اصلی قرارگاه امام‌حسن(ع) برشمرد و ادامه داد: در حوزه ساختن مسکن روستایی برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار آمدند که با اجرای برخی شیوه‌های ساخت هم سرعت احداث مسکن را بیشتر کرده و هم قیمت تمام‌شده آن را کمتر می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به دشمنی‌های 45 ساله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر خزانه‌داری آمریکا که جنگ اقتصادی علیه ما را هدایت می‌کند، 55 روز قبل در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد که همه اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی مردم ایران شکست خورده است.

فدوی تصریح کرد: هر کشوری که به آمریکا امیدوار بوده و تکیه کرده، نابود شده و هر کشوری هم که به انقلاب اسلامی متصل شده، پایدار و سرافراز باقی مانده است. آنچه که تفاوت توانمندی بین ملت ما با سایر ملت‌ها را رقم زده، عمل به تکلیف الهی است و ما جلوه این عمل به تکلیف را در همه حوزه‌ها از جمله حوزه نظامی می‌بینیم.

ساخت استخر روستای دیکین 40 درصد ارزان‌تر تمام شد

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) هم در برنامه افتتاح استخر معیشتی روستای دیکین الموت شرقی گفت: برای ساخت این استخر که مخزن 90 هزار متر مکعبی دارد، 120 هزار متر مکعب خاک‌برداری و 60 هزار متر مکعب خاک‌ریزی داشتیم. استخر ذخیره آبی که اعتبار احداث آن 5 میلیارد تومان بوده که این اعتبار توسط بسیج سازندگی و با کمک خود مردم و همراهی سازمان برنامه‌وبودجه تأمین شد. 

سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی با بیان اینکه با ورود بسیج سازندگی ساخت این استخر معیشتی بزرگ در یک‌چهارم زمان پیش‌بینی‌شده محقق شد، تصریح کرد: در ضمن هزینه ساخت این استخر ذخیره‌ آب 40 درصد از هزینه پیش‌بینی‌شده و تعیین‌شده در هنگام طراحی کمتر شد که این مزایا به مدد حضور نیروهای جهادی بسیج سازندگی تحقق یافت.

وی افزود: همچنین با حضور بسیج سازندگی شاهد راه‌اندازی سد کیخانان در روستای بزرگ آق‌بابا بودیم که آب مورد نیاز 400 هکتار زمین کشاورزی را تأمین می‌کند. در این طرح‌ها شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای و سازمان جهادکشاورزی در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الأمر(عج) قرار گرفتند.

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش از ساخت پل با 7 میلیارد تومان اعتبار در روستای دیکین توسط بسیج سازندگی سپاه خبر داد و گفت: در ساخت این پل خود مردم هم مشارکت جانانه‌ای داشتند و به همین خاطر ساخت این پل در ظرف 4 ماه میسر شد و خوشبختانه این پل مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته است.

رفیعی آتانی ادامه داد: ویژگی بسیج سازندگی به‌کارگیری نیروهای جهادی و متخصص در قالب گروه‌های جهادی است و به واسطه حضور همین نیروهای جهادی و تکلیف‌مدار سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های بسیج سازندگی همزمان بالا رفته و شاهد این هستیم که همه طرح‌های عمرانی محرومیت‌زدایی با کیفیت بالایی به مردم تحویل داده می‌شوند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات