صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۰۹۰

افکار عمومی دنیا کنار کودکان غزه/ آمریکا در کنار رژیم کودک کش

بر خلاف دولتهای غربی، مردم و افکار عمومی این کشورها در سمت حمایت از فلسطین ایستاده‌اند.در تظاهراتی در رم، پرچم عظیمی از فلسطین به نمایش گذاشته شد

بر خلاف دولتهای غربی، مردم و افکار عمومی این کشورها در سمت حمایت از فلسطین ایستاده‌اند.در تظاهراتی در رم، پرچم عظیمی از فلسطین به نمایش گذاشته شد و تظاهراتی در شهرهای دیگر اروپایی از جمله در براباند دانمارک، لندن، پاریس و برلین برگزار شد که تعدادی از معترضان توسط پلیس بازداشت شدند.در نیویورک هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین به خیابان ها ریختند.ده ها هزار عراقی در میدان تحریر مرکزی تظاهرات کردند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و پرچم اسرائیل را آتش زدند و شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند.

هزاران شهروند یمنی در جریان تظاهرات حمایت از فلسطینی ها در صنعا، پایتخت، پرچم های بزرگ فلسطین را حمل می کردند و شعار سر می دادند.در اندونزی، روحانی اسلامی ابوبکر بشیر، طراح مظنون بمب‌گذاری‌های بالی در سال 2002 که منجر به کشته شدن 202 نفر شد، به ده‌ها نفر در راهپیمایی علیه اسرائیل در شهر سولو جاوه پیوست.

در داکا، پایتخت بنگلادش، فعالان پس از نماز جمعه در مسجد اصلی علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات کردند. اعضای جامعه مسلمان ژاپن در نزدیکی سفارت اسرائیل در توکیو با در دست داشتن تابلوهایی و شعارهای «اسرائیل تروریست» و «فلسطین آزاد کن» تظاهرات کردند.

در سریلانکا، معترضان تابلوهایی با مضمون «فلسطین تو هرگز تنها راه نخواهی رفت» در دست داشتند. معترضان همچنین در بلغارستان، یمن، کیپ تاون، منطقه کشمیر هند، پاکستان، افغانستان و مصر به خیابان ها آمدند.

در ترکیه نیز اعتراضات ضداسرائیلی صورت گرفت. صدها نفر در استانبول در حمایت از فلسطینیان غزه راهپیمایی کردند. در شهر استانبول ترکیه، معترضان در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و خواستار پایان خون‌ریزی اسرائیل شدند و حمایت خود را از گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند.

معترضان در بروکسل اسرائیل و حامیان غربی آن را به ارتکاب نسل کشی و دست داشتن در پاکسازی قومی متهم می کنند. هزاران نفر در تظاهرات شرکت کردند که خواستار پایان بمباران غزه شدند.

هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در مرکز لندن راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به اقدام نظامی اسرائیل در نوار غزه شدند که به دلیل حمله آخر هفته گذشته در اسرائیل توسط گروه شبه نظامی حماس آغاز شد.معترضان که بسیاری از آنها پرچم های فلسطین و تابلوهایی با مضمون "فلسطین آزاد" را در دست داشتند، در نزدیکی سیرک آکسفورد تجمع کردند و از آنجا به سمت داونینگ استریت، محل اقامت رسمی و دفتر نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک حرکت کردند.
بنا بر گزارش ها، تظاهراتی در پاریس که برای همبستگی با مردم فلسطین در بحبوحه درگیری های مداوم با اسرائیل برنامه ریزی شده بود، ممنوع شد.بر اساس گزارش رسانه های محلی، اداره پلیس پاریس این تظاهرات را به این دلیل که "خطر برهم زدن نظم عمومی" است، ممنوع کرد.در حالی که مقامات محلی اجازه تظاهرات در حمایت از اسرائیل را در شهرهای مختلف دادند، تظاهرات در حمایت از فلسطین را در لیون، مارسی و پاریس در این هفته به همین دلایل ممنوع کردند.13 نفر در استراسبورگ فرانسه پس از شرکت در تظاهرات حامی فلسطین در روز جمعه بازداشت شدند.
معترضان در اندونزی و مالزی تعداد زیادی تجمع کردند تا حمایت خود را از فلسطین و اعتراض به تهاجم زمینی احتمالی اسرائیل به نوار غزه اعلام کنند.این تظاهرات از جمله تظاهرات‌هایی بود که در سراسر جهان اسلام و فراتر از آن به وقوع پیوست.

-افرادمشهور وسلبریتی جهانی در حمایت از غزه
در جهان عرب، الیسا خواننده پاپ لبنانی اولین کسی بود که با فلسطینیان در کرانه باختری و غزه اعلام همبستگی کرد، زیرا چندین پست در X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) را دوست داشت که نشان دهنده همبستگی با فلسطین بود، قبل از اینکه توییتی حاوی پرچم فلسطین را منتشر کند. نقل قولی که می گوید "اگر نمی توانید بی عدالتی را از بین ببرید، حداقل آن را به همه بگویید." دیگر خوانندگان عرب که در حمایت از فلسطین توییت کردند عبارتند از: کارول سماحه، لیلا غفران، نوال الزغبی، لطیفه، راغب عالمه، روبی، نانسی عجرم، هانی شاکر، تامر حسنی، ولید طوفیک و معین شریف که در سال 2022 آهنگی منتشر کرد. تقدیم به روزنامه نگار آمریکایی-فلسطینی فقید «شیرین ابواکله» پس از قتل او توسط نیروهای اسرائیلی در حالی که در حال پوشش خبری یک حمله نظامی در کرانه باختری بود.
کهلانی خواننده و ترانه سرای آمریکایی یکی از چهره های مشهور بین المللی بود که برای نشان دادن حمایت و همبستگی کامل با فلسطین در بحبوحه تجاوزات مداوم اسرائیل، آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این خواننده 28 ساله در استوری منتشر شده در اینستاگرام گفت: فلسطین را آزاد کنید تا به عقب برگردد. او همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن از دیگر سلبریتی‌ها به خاطر سکوت در مورد آنچه در غزه می‌گذرد دعوت کرد.
والاس شاون، هنرپیشه یهودی آمریکایی، همراه با دیگر فعالان یهودی در واشنگتن، به نسل کشی فلسطینیان در غزه اعتراض کردند و گفتند: "این یکی از عمدی ترین ظلم هایی است که بر گروهی از مردم اعمال می شود."سوزان ساراندون، هنرپیشه آمریکایی که همواره در موارد متعددی به نفع مردم فلسطین صحبت کرده است، از صفحه رسمی خود در X برای بازنشر بسیاری از پست‌ها در محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه استفاده کرد. جان کیوزاک بازیگر آمریکایی نیز در همبستگی با فلسطینیان پستی منتشر کرد

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات