صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۲۰۹۴

حمله به بیمارستان غزه با چراغ سبز آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح آگاه است در صورت پایان یافتن نبرد غزه، دیگر خبری از حضور دولت اضطراری در تل آویو نخواهد بود

 انتخاب زمان سفر، نوع موضع‌گیری و حتی ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار نخست‌وزیر جلاد و کودک‌کش رژیم موقت صهیونیستی، فرضیه طراحی جنایت بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه توسط تروریست‌های سنتکام و کاخ سفید را پررنگ ساخته است. به عبارت دقیق‌تر، در اینجا می‌توان نام آمریکا را به عنوان طراح و حامی اصلی بمباران بیمارستان غزه مورد شناسایی و تحلیل قرار داد.

۱ـ در دیدار ۸ ساعت اخیر بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) و نتانیاهوی تروریست این طرح خونین و کشتار جمعی به تایید طرفین رسیده است. مقامات کاخ سفید احتمالا در ملاقات‌های خود با مقام‌های صهیونیست و شخص نتانیاهو مدعی شده‌اند وقوع  یک حمله خسارت‌بار  و گسترده به مکانی عمومی مانند بیمارستان غزه، از یک سو افکار عمومی اراضی اشغالی و طرفداران نسل‌کشی در غزه را اقناع می‌کند و از سوی دیگر، فشارهای بین‌المللی برای توقف حملات رژیم حقیر صهیونیستی را افزایش خواهد داد. در چنین شرایطی تل‌آویو با علم به اینکه توان نابودی حماس در عملیات زمینی در غزه را ندارد، درصدد خلق شرایط و بهانه‌ای جدید برای تن دادن به آتش‌بس نهایی است. این همان گزینه‌ای است که آمریکایی‌ها به تل آویو پیشنهاد داده‌اند، زیرا بایدن با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، نسبت به تاثیر شرایط جنگی در منطقه غرب آسیا به سود جمهوری‌خواهان رقیب، نگران است. به عبارت بهتر، بلینکن و بایدن به قول خود، بازی دوسر بردی را طراحی کرده‌اند که در آن، از یک سو شهادت صدها نوزاد و طفل بیگناه در غزه شهوت کودک‌کشی ساکنان تل‌آویو و حیفا را تامین کند و از سوی دیگر، تل آویو هرگونه عقب‌نشینی‌های آتی خود نسبت به گزینه نابودی مطلق حماس را به فشارها و مطالبات بین‌المللی معطوف کند. 

۲ ـ نکته بعد، مربوط به فرامتن آمریکایی این توافق و نقشه پنهان است. بایدن در ماورای محاسبات خود، به دنبال حذف نتانیاهو از قدرت و حضور افرادی مانند بنی گانتز و یائیر لاپید در مسند قدرت است، زیرا تعلق خاطر بسیاری از جمهوری‌خواهان به حزب لیکود (حزب متبوع نتانیاهو) و سیاستمدارانی مانند بن گویر و اسموتریچ، منجر به ایجاد احساس ناامنی دموکرات‌ها نسبت به استقرار کابینه نتانیاهو در تل‌آویو شده است. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای بایدن، تکمیل توافق اخیر پشت پرده با صهیونیست‌ها با چاشنی برکناری نهایی نتانیاهو از قدرت است. رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح آگاه است در صورت پایان یافتن نبرد غزه، دیگر خبری از حضور دولت اضطراری در تل آویو نخواهد بود و شکست اطلاعاتی و نظامی در قبال عملیات توفان الاقصی و رزمندگان حماس و جهاد اسلامی به کارنامه سیاه داخلی نتانیاهو افزوده خواهد شد. در این صورت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس چاره‌ای جز انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام نخواهد داشت؛ انتخاباتی که این بار پاشنه آن به سود جریان حاکم بر تل آویو نخواهدچرخید.

اما سوال اصلی این است: آیا نتانیاهو مرحله به مرحله با نقشه بایدن و بلینکن همراهی خواهد کرد؟ پاسخ این سوال منفی است. رئیس‌جمهور آمریکا قطعا در نقطه‌ای از نتانیاهو ضربه خواهد خورد که دیگر نه برای حزب دموکرات و نه حاکمیت آمریکا جبران‌پذیر نیست. 

۳ ـ نکته سوم مربوط به اصل کنشگری مشترک واشنگتن - تل آویو در خلق جنایت ضدبشری بیمارستان المعمدانی است. سیاستمداران آمریکایی و صهیونیست خود را در مقام یک کنشگر محض (در قبال یک سناریوی پیچیده) قرار داده و مدعی تسلط بر احتمالات و واکنش طرف رقیب (جبهه مقاومت) شده‌اند. با این حال واکنش دقیق مقاومت، آن چیزی نیست که در احتمال‌سنجی‌ها و آینده‌نگاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی انعکاس یابد!

 جبهه مقاومت، پاسخ کودک‌کشی و کشتار جمعی اخیر در بیمارستان المعمدانی را به‌گونه‌ای به دشمن صهیونیست و حامی و طراح این عملیات غیرانسانی (آمریکای جنایتکار) خواهد داد که جایی برای اعلام وضعیت اضطراری یا حتی تعریف پلن B  برای واشنگتن و تل آویو در قبال وضعیت جدید باقی نمی‌ماند. بایدن در اینجا دچار یک خبط بزرگ شد؛ خبطی جبران‌ناپذیر مربوط به سناریوی غیراعلامی اما قطعی  جبهه مقاومت در قبال جنایت اخیر بیمارستان المعمدانی تا جایگزینی قهقهه وقیحانه ۲ تروریست جلاد آمریکایی و صهیونیست جنایت غزه با ضجه‌هایی بی‌انتها و گوشخراش، زمان بسیار اندکی باقی مانده است. بایدن و نتانیاهو در انتظار آن لحظه باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات