صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۲۶۳۵

28 عضو سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به رسمت نمی‌شناسند

در کنار جمهوری اسلامی ایران، کومور، جیبوتی، عراق، لبنان، لیبی، موریتانی، عمان، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سوریه، تونس، یمن – چه دولت نجات ملی و چه دولت در تبعید – افغانستان، بنگلادش، برونئی، اندونزی، مالزی، مالدیو، مالی، نیجر، پاکستان، کوبا، کره‌شمالی و ونزوئلا، جزو 28 عضو سازمان ملل است که رژیم صهیونیستی را به رسمت نمی‌شناسند

الجزایر همانند ایران هیچ رابطه دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارد و در عین حال دولت این کشور یکی از حامیان قدرتمند تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه عرب و مقاومت در مقابل عضویت این رژیم در اتحادیه آفریقا بوده است. الجزایر در این زمینه تنها نیست و در کنار جمهوری اسلامی ایران، کومور، جیبوتی، عراق، لبنان، لیبی، موریتانی، عمان، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سوریه، تونس، یمن – چه دولت نجات ملی و چه دولت در تبعید – افغانستان، بنگلادش، برونئی، اندونزی، مالزی، مالدیو، مالی، نیجر، پاکستان، کوبا، کره‌شمالی و ونزوئلا، جزو 28 عضو سازمان ملل است که رژیم صهیونیستی را به رسمت نمی‌شناسند.

در عین حال از زمان آغاز جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه، 4 کشور کلمبیا، بولیوی، بحرین و اردن نیز سفرای اسرائیل را اخراج و روابط خود را موقتا با تل‌آویو قطع کرده‌اند. مجلس بحرین روز پنجشنبه اعلام کرد روابط اقتصادی منامه با تل‌آویو به دلیل تداوم جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین قطع و سفیر این شیخ‌نشین خلیج ‌فارس از تل‌آویو فراخوانده شده است.

هرچند هنوز دولت بحرین در این مورد اظهارنظری نکرده است. دیگر کشورهایی عربی از جمله کویت و عمان نیز اخیرا به اعلام حمایت رسمی از  فلسطین پرداخته‌اند. نمایندگان پارلمان کویت در جلسه اعلام محکومیت رژیم صهیونیستی، کوفیه یا چفیه فلسطینی را به طور نمادین به گردن آویختند. کمی قبل‌تر نیز ولیعهد کویت نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود. در خارج از خاورمیانه علاوه بر کوبا و ونزوئلا که روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارند، اسپانیا، شیلی، نیکاراگوئه، بولیوی و کلمبیا نیز در سطح دولتی جنایات اسرائیلی‌ها در غزه را محکوم کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات