بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۳۰۲۲

تظاهرات ۱۰ هزار نفری حامیان فلسطین در تگزاس

بیش از ۱۰ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در مقابل ساختمان کنگره ایالت تگزاس تجمع کرده و خواستار برقراری آتش‌بس در جریان جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شدند.

حدود ۱۰ هزار نفر از مردم سراسر ایالت تگزاس در آمریکا روز گذشته در جریان تظاهراتی از مردم فلسطین در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده و در مقابل ساختمان کاپیتول این ایالت خواستار برقراری آتش‌بس شدند.

به گزارش یک پایگاه خبری آمریکایی این بزرگترین تجمع طرفداران فلسطین در ایالت تگزاس از زمان آغاز جنگ در تاریخ ۷ اکتبر به شمار می‌رود.

در جریان این تظاهرات جمعیتی بسیار گسترده در سنین مختلف و از مذاهب و قومیت‌های گوناگون جهت اعتراض به جنگ جاری در غزه خشم و عصبانیت خود را به نمایش گذاشته و به حمایت گسترده از فلسطینی‌ها در جریان جنگ پرداختند.

معترضان خواستار برقراری آتش‌بس و پاسخگویی سیاسی شده و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را متهم به نسل کشی کرده و «گرگ ابوت» فرماندار این ایالت را شریک و دستیار بایدن در جریان اتهام وارد شده عنوان کردند.

پیشتر ابوت در تاریخ ۲ نوامبر جهت نشان دادن حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی به خاورمیانه سفر کرده و با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

در ضلع شمالی ساختمان کنگره نیز، انبوهی از معترضان پرچم فلسطین را به حالت اهتزاز درآورده و بسیاری از آنها خود را با چفیه‌هایی که نمادی از مقاومت فلسطین است، پوشانده بودند. معترضان شعارهایی همچون «از فلسطین تا تگزاس دیوارها باید برچیده شوند» را سر داده و طوماری به طول 100 فوت را باز کردند که در آن اسامی کودکان غزه که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را نوشته بودند.

در جریان این راهپیمایی اعتراض‌آمیز، گروهی از پزشکان، دانشجویان پزشکی، دندانپزشکان از سن آنتونیو ناباوری خود را نسبت به بحران انسانی گسترده‌ای که در غزه در حال رخ دادن است، ابراز کردند و از این موضوع که کارکنان کادر درمان و بیماران فلسطینی به هیچ عنوان در امان نیستند، ابراز ناراحتی و تاسف کردند.

وزارت بهداشت فلسطین هم روز گذشته اعلام کرد که حتی بیمارستان قدس در غزه نیز دیگر فعال نبوده و از سوی تانک‌های رژیم صهیونیستی کاملا محاصره شده و از کار افتاده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات