صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۰۸۵

تاریخ سازی فرزندان ایران

کاروان «فرزندان ایران» پس از شش روز رقابت رسمی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی با کسب جایگاه دوم به کار خود پایان داد. این برای نخستین‌بار است که ایران در این جایگاه قرار می‌گیرد. این در حالی است که شبکه معاند «ایران‌اینترنشنال» که چشم دیدن موفقیت‌های ایرانیان را ندارد، در شبانگاه جمعه با این تیتر که «بازی‌های پاراآسیایی هانگژو؛ جایگاه دوم به ژاپن رسید، کاروان ایران در رده سوم جدول مدال‌ها» به نوعی خواست خوشحالی خود را از اینکه ایران دیگر در رتبه دوم قرار ندارد، ابراز کند؛ اما خبر نداشتند که قرار است نمایندگان کشورمان صبح شنبه در پارادوومیدانی، پاراشطرنج و پاراوزنه‌برداری، طلا دشت کنند و جایگاه دومی مسابقات را به ایران بازگردانند.
در کنار دشت کردن مدال‌های رنگارنگ که ورزش ایران را غرق در غرور کرده، کاروان پاراآسیایی ایران لحظه‌های خاص و قصه‌های ویژه‌ای نیز در این رقابت‌ها داشته است. یکی از دلچسب‌ترین لحظات کاروان پاراآسیایی ایران در هانگژو را «ساره جوانمردی» از بانوان رشته تیراندازی رقم زد. او یکی از ماندگارترین‌ قاب‌ها در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را با فرزند کوچکش در سکوی مدال نقره به یادگار گذاشت. ساره جوانمردی سابقه بردن سه مدال طلا در پارالمپیک را دارد. جالب اینکه جوانمردی در پایان این مراسم، فرزندش را مهم‌ترین مدال زندگی‌اش دانسته است. او در رقابت با یک حریف ایرانی در هانگژو، به مدال نقره رسید و این احمدی بود که طلای این بازی‌ها را به دست آورد. شاید همین صحنه خاص، مهم‌ترین نماد از حضور زنان مصمم ایرانی در بازی‌های آسیایی باشد؛ آنهایی که جدول مدال‌ها را نیز به تسخیر خودشان درآورده‌اند.
سجاد محمدیان، نایب قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، مدال نقره خود را به مادر شهید مدافع حرم اسماعیل غلامی یاراحمدی تقدیم کرد و گفت: «دوست داشتم این مدال طلا بود، اما این مدال را تقدیم به روح تمام شهدا به ویژه شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی و مادر بزرگوار این شهید می‌‌کنم.»
یکی از احساسات ‌برانگیزترین تقدیم‌های مدال در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به علیرضا زارع تعلق داشت. او که در دوومیدانی رشته ۲۰۰ متر کلاس تی 35 شرکت کرده بود، زودتر از همه رقبا به خط پایان رسید و حتی توانست رکورد قاره آسیا را نیز ارتقا بدهد. او این مدال را به روح پدر و مادرش تقدیم کرد که همیشه خواهان موفقیت پسرشان در دنیای ورزش بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات