بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۰۸

اردوغان: اسرائیل از دروغ به خوبی استفاده می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آیا اسرائیل در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد؟ دارد، اما اگر این را از اسرائیل بپرسید نمی‌گوید که "دارد". چون که آنها از دروغ به خوبی استفاده می‌کنند.

به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت: آیا اسرائیل هزاران فلسطینی را کشت؟ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها، کلیساها را هدف قرار می‌دهد؟ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع ناراحت هستم. گروگان‌ها و زندانیان سال‌ها در دست اسرائیل هستند. لازم است این را هم ببینیم. اگر این را نبینیم، ناعادلانه خواهد بود.

اردوغان: اسرائیل از دروغ به خوبی استفاده می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: آیا اسرائیل در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد؟ دارد، اما اگر این را از اسرائیل بپرسید نمی‌گوید که "دارد". چون که آنها از دروغ به خوبی استفاده می‌کنند.

اردوغان با بیان اینکه اولویت همه ما (در غزه) برقراری آتش‌بس و جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه است، اظهار داشت: آنچه در درگیری اسرائیل و فلسطین رخ داد، بار دیگر به ما نشان داد که راه حل دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 دیگر اجتناب‌ناپذیر است. اگر دست و زبانمان بسته بماند، نمی‌توانیم در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم. نباید با روانشناسی بدهکاری جنگ اسرائیل و فلسطین را ارزیابی کنیم.

وی درباره درگیری رژیم اسرائیل و فلسطین همچنین گفت: اگر بتوانیم با همکاری آلمان-ترکیه آتش‌بس بشردوستانه برقرار کنیم، فرصت نجات منطقه به‌ویژه از این حلقه آتش را خواهیم داشت. معتقدم که همه باید مسئولیت تضمین صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه را بر عهده بگیرند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنگنده یوروفایتر گفت: چه آلمان بدهد یا ندهد، آیا آلمان تنها کشوری در جهان است که جنگنده تولید می‌کند؟ از جاهای زیادی روی اینها کار می‌کنیم، تامین می‌کنیم. همکاری در صنعت دفاعی (با آلمان) به صورت بدون مانع، نفع مشترک ماست.

وی افزود: ترکیه 52 سال است که جلوی در اتحادیه اروپا منتظر مانده است. ما (با اشتاین مایر) در مورد تسهیل فرآیندهای صدور روادید تا زمان آزادسازی ویزا در تماس خواهیم بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات