تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۹۵

هشدار صنعا به آمریکا درباره نظامی‌کردن دریای سرخ

مقامات نظامی و امنیتی دولت نجات ملی یمن با تأکید بر اینکه صنعا گزینه‌های راهبردی متعددی در اختیار دارد و هر زمان لازم باشد از آنها استفاده خواهد کرد، نسبت به عواقب نظامی‌کردن دریای سرخ به آمریکا و متحدانش هشدار دادند.

نیروهای مسلح و سرویس‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن روز گذشته نشستی اضطراری برگزار کرده به ایالات متحده و شرکای آن نسبت به عواقب نظامی کردن دریای سرخ هشدار دادند.

«محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در این نشست اعلام کرد: جمهوری یمن گزینه‌های راهبردی متعددی دارد که هر زمان لازم باشد از استفاده از آنها دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن برای وارد کردن دردناک‌ترین و قوی‌ترین ضربه‌ها به دشمنان در صورت تداوم جنایات و محاصره آنها علیه ملت فلسطین آماده هستند و حتی اگر دشمنان به آسیب زدن به امنیت جمهوری یمن و حاکمیت آن فکر نیز بکنند ما آماده پاسخ به آنها هستیم.

این مقام صنعا بر موضع یمن در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده و خواستار توقف جنایت نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین و رفع محاصره ظالمانه تحمیل‌شده بر آنها شده تأکید کرد که این موضع یمن یک موضع دینی و اخلاقی است که با تمامی قوانین بشردوستانه و بین‌المللی سازگاری دارد.

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن نیز به‌نوبه خود گفت که همه نیروهای امنیتی یمن در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند و برای انجام مسئولیت خود و همکاری و هماهنگی با نیروهای مسلح کشور جهت اجرای دستورات «عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن آماده‌اند.

همچنین در این نشست نیروهای مسلح و امنیتی یمن به آمریکا و متحدان آن درباره عواقب نظامی کردن دریای سرخ و آسیب به امنیت کشتیرانی بین‌المللی برای کمک به رژیم اشغالگر صهیونیستی هشدار دادند.

نیروهای امنیتی و مسلح یمن همچنین آمادگی رزمی یگان‌ها و تشکیلات نظامی، دریایی، زمینی، هوایی، پدافندی، موشکی و امنیتی و... خود را به نمایش گذاشتند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن دو روز قبل نیز اعلام کرد که نیروهای یمنی آمادگی کامل دارند و برای همه گزینه‌ها و فرضیه‌های احتمالی آماده‌اند.

العاطفی گفت: ما هرگز جنگ‌طلب نیستیم و از اهمیت حمل‌ونقل دریایی در دریای سرخ و باب‌المندب به‌خوبی آگاهیم، بنابراین تأکید می‌کنیم همه کشتی‌های جهان در این مناطق امنیت دارند و ما به امنیت کشتیرانی بین‌المللی احترام می‌گزاریم و همه کشتی‌ها در امان خواهند بود؛ مگر کشتی‌هایی که نیروهای مسلح یمن تعیین کرده است (کشتی‌های اسرائیلی و همه کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی در حرکت هستند و برای صهیونیست‌ها کالا حمل می‌کنند).

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به اقدامات آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن اعلام کرد که هدف ائتلاف آمریکایی، تشویق رژیم اشغالگر برای ادامه جنایات وحشیانه خود ضد ملت فلسطین در غزه است و این ائتلاف با قوانین بین‌المللی مغایر است و هدف آن محافظت از کشتیرانی نیست؛ بلکه هدف آمریکا تهدید کشتیرانی بین‌المللی و نظامی کردن دریای سرخ در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات