صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۶۸۵

وزیر ارتباطات: سیگنال «مهدا» دریافت شد

وزیر ارتباطات در پیامی پس از پرتاب موفق ماهواره «مهدا» به فضا، از دریافت سیگنال آن خبر داد. دریافت سیگنال به‌معنای موفقیت پروژه پرتاب و عملکرد صحیح ماهواره در مدار است.

عیس زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از پرتاب موفق ماهواره «مهدا»  در ویراستی نوشته است:«به لطف خدا یازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم با موفقیت انجام و برای نخستین‌بار،ماهواره‌بر سیمرغ بطور همزمان ماهواره مهدا و 2محموله تحقیقاتی دیگر را باموفقیت در مدار قرارداد و سیگنال مهدا هم دریافت شد.

این دستاورد مهم را به مردم عزیز، متخصصین فضایی بویژه همکارانم در پژوهشگاه فضایی و وزارت دفاع تبریک عرض میکنم.» 

 

گفتنی است، صبح امروز هشتم بهمن ماه ماهواره «مهدا» با ماهواره‌بر «سیمرغ یک» به مدار 450 درجه پرتاب شد. در این پرتاب ۲ ریزماهواره نیز به همراه ماهواره مهدا پرتاب شدند و مهمترین دستاورد در این پرتاب عملیات «تزریق چندگانه» بود که محقق شد. «مهدا» از سری ماهواره‌های مخابراتی بوده و در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، ماهواره‌بر سیمرغ توانسته ماهواره مهدا و دو نانوماهواره دیگر را با موفقیت در مدار تزریق کند و  این برای نخستین بار است که متخصصان فضایی سه ماهواره داخلی را همزمان با ماهواره‌بر بومی در مدار قرار می‌دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات