صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۱۸۱

دغدغه امنیت غذایی؛ و هشت چالش پیش‌روی سعودی

«وابستگی شدید به مواد غذایی وارداتی، تمرکز بر واردات مواد غذایی از چند کشور انگشت‌شمار، مشکلات سرمایه‌گذاری کشاورزی در خارج، و فقدان سامانه هشدار زودهنگام و مدیریت اضطراری» از دیگر چالش‌های جدی پیش‌روی سعودی عنوان شده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

سازمان امنیت غذایی عربستان از ۸ چالش پیش‌روی امنیت غذایی در این کشور خبر داد.

این نهاد سعودی در پلتفرم «X»، به «میزان بالای اتلاف و هدررفت مواد غذایی، خطرات آلودگی در هنگام حمل‌و‌نقل مواد غذایی، کمبود و محدودیت منابع غذایی، و مقابله با بحران‌ها» اشاره کرده است.

همچنین «وابستگی شدید به مواد غذایی وارداتی، تمرکز بر واردات مواد غذایی از چند کشور انگشت‌شمار، مشکلات سرمایه‌گذاری کشاورزی در خارج، و فقدان سامانه هشدار زودهنگام و مدیریت اضطراری» از دیگر چالش‌های جدی پیش‌روی سعودی عنوان شده است.

صندوق توسعه کشاورزی عربستان سپتامبر گذشته از تصویب طرح ۱۹۹.۲ میلیارد دلاری ارائه وام و تسهیلات برای تأمین مالی برنامه واردات هدفمند محصولات کشاورزی در چارچوب راهبرد امنیت غذایی، تقویت ذخایر راهبردی و نیز تضمین ثبات زنجیره تأمین مواد غذایی خبر داده بود.

یکشنبه گذشته نیز شورای همکاری خلیج فارس در نشستی اضطراری به بررسی راهبرد این شورا برای آینده امنیت غذایی در کشور‌های عضو پرداخت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات