صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۶۸

در سالروز نیمه شعبان؛ طریق المهدی قم یادآور خاطرات اربعین حسینی

قم- در روز نیمه شعبان خیل انبوه زائران و دلدادگان منجی عالم بشریت از مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران در حال حرکت هستند.

 از صبح روز نیمه شعبان با وجود بارش باران و برف در برخی از نقاط مختلف استان قم، عاشقان و دلدادگان حضرت صاحب الزمان (ع) از مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کردند تا در میلاد منجی عالم بشریت، در مسجدی که به دستور مستقیم امام زمان (عج) بنا نهاده شده حضور داشته باشند.

در حدود ۴۵۰ موکب نیز در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم که از دو روز گذشته فعالیت خود را آغاز کردند مشغول خدمت رسانی به زائران نیمه شعبان هستند.

هر یک از موکب ها پذیرایی‌های خاص خود را دارد و آنچه در طریق المهدی این روزها می‌بینیم انسان را به یاد ایام اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به شهر کربلا می‌اندازند.

برخی از موکب ها نیز برنامه‌های فرهنگی به خصوص برای کودکان و نوجوانان دارند و در طول مسیر پیاده روی نیز گروه‌های مختلف سرود به اجرای برنامه می‌پردازند.

بسیاری از خانواده‌ها با وجود برودت هوا با فرزندان خود در راهپیمایی روز نیمه شعبان قم حضور دارند تا از همین دوران کودکی عشق و ارادت به مهدی فاطمه (ع) را در وجود آنان نهادینه کنند.

برخی از موکب ها در طول مسیر پیاده روی بلوار پیامبر اعظم مبادرت به برپایی آتش کردند تا زائران گرد آن جمع شوند و با گرم شدن مجدد بتوانند مسیر را ادامه دهند.

کلیه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در طول مسیر منتهی به مسجد مقدس جمکران حضور دارند و در آمادگی کامل هستند.

برخی از حاضرین در این راهپیمایی پرچم‌های لبیک یا مهدی (عج) بر دست داشتند و سربندهای یا صاحب الزمان (عج) بر پیشانی بستند.

در مسجد مقدس جمکران نیز از ساعاتی صبح امروز مراسم‌های مختلف در حال برگزاری است و سخنرانان و مداحان مطرح کشوری به ایراد سخنرانی و مداحی می‌پردازند.

به دلیل بارش باران اجرای برنامه‌ها در داخل صحن اصلی مسجد مقدس جمکران انتقال یافت و در صحن اصلی برگزار نمی‌شود.

ناوگان اتوبوسرانی قم نیز به صورت رایگان در حال خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران است و آنانی که امکان پیاده روی ندارند با اتوبوس راهی مسجد مقدس جمکران می‌شوند.

حضور دلدادگان امام زمان (عج) نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر بوده و در شب نیمه شعبان تا سحرگاهان بسیاری از زائران در مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران در حرکت بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات