سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۹۹

بیانیه رسمی برای "تحریم انتخابات"!

حزب چپ اتحاد ملت به تازگی در بیانیه‌ای با تأکید بر تحریم انتخابات نوشت: پیش از انتخابات، یا باید تغییرات سیاستی معطوف به مطالبات ملت از سوی حاکمیت اتفاق می‌افتاد تا نشانه‌ای از انعطاف در جریان حاکم دیده شود یا نشانه‌هایی از تغییر رویکرد به انتخابات تا مردم ناراضی به اتکای آن امیدوار به اعمال تغییر از طریق انتخابات شوند. اما به جای این تدابیر، با به کار بستن قانون جدید و پر مساله انتخابات، پیام منفی مضاعفی را به جامعه و نخبگان منتقل کردند و عملا شرایطی را پیش آوردند که بسیاری از صاحبان شرایط نمایندگی انگیزه‌ای برای ورود در انتخابات نیابند و تجربه‌های پیشین اعمال نظارت استصوابی و رد صلاحیت نخبگان و فرهیختگان و پیش‌بینی سخت‌تر شدن موانع، رغبتی در احزاب و سازمان‌های سیاسی اصلاح‌طلب جهت ثبت‌نام افراد مورد اعتماد خود باقی نگذاشت.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، بیانیه مذکور می‌افزاید: در عین حال بسیاری دیگر از شخصیت‌های صاحب صلاحیت و مورد اعتماد مردم و نخبگان سیاسی و اجتماعی که ثبت‌نام کرده بودند با روال غلط احراز صلاحیت ناظران از گردونه بیرون ماندند. تکرار مکرر این رویه غلط بر فضای سرد سیاسی و بی‌اعتمادی و رویگردانی اکثریت جامعه از مداخله در روندهای انتخاباتی افزود تا جایی که معدود نظرسنجی‌هایی که نتایج آن جسته و گریخته منتشر شده است حاکی از عدم تمایل اکثریت جامعه به شرکت در انتخابات است.

در موضع انتخاباتی این حزب همچنین می‌خوانیم: حزب اتحاد ملت در کنار سایر اعضای جبهه اصلاحات ایران متکی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و در چارچوب حقوق و تکالیف اخلاقی و قانونی خود، ضمن تاکید بر راهبرد متین و جامع انتخاباتی جبهه اصلاحات و رعایت تعهدات و مصوبات آن در مورد انتخابات اخیر، اعلام می‌کند که متاسفانه شرایط مشارکت را برای خود جهت ارائه لیست در این دوره از انتخابات فراهم نمی‌بیند و ضمن احترام به همه افرادی که اجازه‌ ورود در رقابت‌های انتخاباتی را یافته‌اند اعلام می‌کند که در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کاندیدا یا فهرست مورد تایید و حمایت ندارد. با این حال با تاکید بر اهمیت "نهاد انتخابات" که معنابخشی به آن عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به نقش یگانه آن در تامین حق حاکمیت ملی، بر عهد خود برای تلاش جهت احیای این آرمان سیاسی با استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و مدنی موجود پای می‌فشاریم.

 

*حزب اتحاد ملت اصلی‌ترین رکن تشکیلاتی مشوق تحریم انتخابات بود که توانست با عملگری در جبهه اصلاحات و نیز بر صدر نشاندن دبیر خود (آذر منصوری) در سمت رئیس جبهه اصلاحات؛ پروژه حجاریان مبنی بر مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات را عملی کند.

فرازهای منتخب و اصلی بیانیه مذکور نیز چیزی جز مبانی مشارکت مشروط و تحریم انتخابات نیست.

مبانی خیانت‌باری که می‌گویند قانون و نظام اسلامی باید در مقابل خواسته‌های نامشروع سیاسیون کوتاه بیایند و بخاطر مشارکت بالا مرتکب هر فعلی حرامی بشوند.

چیزی که در ساحت دین، عقلانیت و نظام اسلامی پذیرفته نیست.

نکته عجیب در قبال بیانیه مذکور این است که شاید در هیچ دموکراسی پیشرفته دیگری در جهان شاهد این خیانت علنی در قالب "بیانیه رسمی تحریم انتخابات" نباشیم.

و این از عجایب روزگار ماست که به دلیل مظلومیت نظام اسلامی حادث شده است.

سعید حجاریان پیش از این وعده داده بود که در پیش‌روی تحریم‌گران انتخابات "نافرمانی مدنی" قرار دارد.[4]

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات