صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۱۸

همکاری متا با اتحادیه اروپا برای کنترل هوش مصنوعی در جریان انتخابات

متا اعلام کرده تیمی را برای مقابله با اطلاعات نادرست و سوء استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات اتحادیه اروپا مامور خواهد کرد.
متا، مالک فیسبوک، در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن (خرداد-تیر) تیمی را برای مقابله با اطلاعات نادرست و سوء استفاده از هوش مصنوعی مولد تشکیل می دهد.
رشد سریع هوش مصنوعی مولد، که می‌تواند متن، تصویر و ویدئوی درخواستی را در چند ثانیه تولید، این نگرانی را ایجاد کرده که فناوری جدید برای ایجاد اختلال در انتخابات مورد استفاده قرار گیرد.انتخابات پارلمان اروپا 6 تا 9 ژوئن(17تا20 خرداد) برگزار می شود که در آن 720 قانونگذار همراه با دولت های اتحادیه اروپا، سیاست‌ها و قوانین جدید این اتحادیه را تصویب می کنند.
متا، مایکروسافت، اپن ای آی و 17 شرکت فناوری دیگر در اوایل این ماه توافق کردند که با یکدیگر همکاری کنند تا از دخالت محتوای فریبنده هوش مصنوعی در انتخابات سراسر جهان در سال جاری جلوگیری کنند.
«مارکو پانچینی» رئیس امور اتحادیه اروپا در متا گفت: «با نزدیک شدن به انتخابات، ما یک مرکز عملیات انتخاباتی را فعال خواهیم کرد تا تهدیدات احتمالی را شناسایی کرده و اقدامات لازم را به موقع انجام دهیم.»او گفت که کارشناسان تیم‌های اطلاعاتی، علوم داده، مهندسی، تحقیقات، عملیات، خط‌مشی محتوا و حقوقی شرکت بر روی مبارزه با اطلاعات نادرست، عملیات نفوذ و خطرات مربوط به سوء استفاده از هوش مصنوعی تمرکز خواهند کرد.پانچینی گفت در حال حاضر متا با 26 سازمان مستقل حقیقت‌سنجی در سراسر اتحادیه اروپا که 22 زبان را پوشش می‌دهند کار می‌کند و به تازگی 3 عضو جدید در بلغارستان، فرانسه و اسلواکی اضافه خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات