بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۵۸

بورل: واردات و صادرات بین اتحادیه اروپا و روسیه بطور بی‌سابقه کاهش یافته است

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا با اشاره به کاهش ۵۸ درصدی واردات و صادرات بین اروپا و روسیه، مدعی شد: تحریم های ضدروسی باعث کاهش بیش از ۷۰ درصدی عرضه از این کشور به اتحادیه اروپا شده و صادرات اروپا به روسیه نیز ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، جوزپ بورل، مسئول اصلی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، اعلام کرد که در مقایسه با سال 2021، کل واردات و صادرات بین اتحادیه اروپا و روسیه در سال 2022، به میزان 58 درصد کاهش یافته است.

بورل: واردات و صادرات بین اتحادیه اروپا و روسیه بطور بی‌سابقه کاهش یافته است

 وی شب گذشته در پستی در وبلاگ خود نوشت: «در مقایسه با سال 2021، 58 درصد از کل واردات اتحادیه اروپا از روسیه در سال 2022 متوقف شده است - این کاهش بی سابقه است. واردات کالاهای غیر انرژی از روسیه نیز تقریباً 60 درصد کاهش یافت و آهن و فولاد، فلزات گرانبها و چوب بیشترین کاهش را داشتند. این حرکت در حال شتاب است: کاهش واردات کالاهای غیر انرژی در سه ماهه اول سال 2023 از 75 درصد فراتر رفت و برای کالاهای انرژی این کاهش حتی بیشتر و به منهای 80 درص رسیده است.»

بورل همچنین در رابطه با صادرات ادعا کرده که اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا تا به امروز حدود 54 درصد از صادرات اتحادیه اروپا را در سال 2021 پوشش می دهد. کل صادرات کالا از اتحادیه اروپا در سال 2022، به میزان 52 درصد کمتر از میانگین سالانه تا فوریه 2022 بوده است. وی افزود: صادرات کالاهای دو منظوره و فناوری‌های پیشرفته از اتحادیه اروپا به روسیه که برای تولید تجهیزات و تسلیحات ضروری است در سال 2022 نسبت به سال 2019-2021 ،حدود 78 درصد کاهش داشته است.

در عین حال، رئیس دیپلماسی اروپا اطمینان داد که محدودیت‌های تجاری اتحادیه اروپا هنوز در مورد کالاهای مصرفی خصوصی، مانند دارو، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و برخی ماشین‌های کشاورزی خاص اعمال نمی‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات