صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۹۶۲

52 نفر برای هر کرسی مجلس رقابت می کنند؟

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای هر کرسی، 52 نفر رقابت می‌کنند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای هر کرسی، 52 نفر رقابت می‌کنند. طحان‌نظیف همچنین از کسانی که تا پیش از این عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را عامل اصلی میزان مشارکت در انتخابات القا می‌کردند، انتقاد کرد و گفت مسائلی مانند اقتصاد و معیشت نیز در میزان کشارکت در انتخابات موثر است.
وی در برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» شبکه 3 سیما حضور یافت و ابتدا در پاسخ به مجری این برنامه درباره مشارکت در انتخابات بیان داشت: مولفه‌های مختلفی در مشارکت اثرگذار هستند. برخی افراد مدعی بودند مشارکت فقط به شورای نگهبان برمی‌گردد اما هم نظرسنجی‌های کنونی و هم نظرسنجی‌ها در ادوار گذشته نشان می‌دهد موضوعات مختلفی همچون مسائل اقتصادی و معیشتی در مشارکت نقش دارند. 
طحان‌نظیف خاطرنشان کرد: حتی وعده‌هایی که مسؤولان می‌دهند و محقق نمی‌شود نیز در مشارکت اثرگذار است. البته یک سهم هم به بررسی صلاحیت‌ها اختصاص دارد که طبق نظرسنجی‌ها اندک است ولی برای ما مهم است. 
این در حالی است که موضوعات معیشتی و اقتصادی درصد زیادی به خود اختصاص داده که گاهی میزان تاثیر آن تا 60 - 50 درصد است و سهم موضوع بررسی صلاحیت‌ها حدود 3-2 درصد است. با این وجود معتقدیم باید نسبت به آن مقدار سهم‌مان ولو اندک باشد هم حساس باشیم و تلاش‌مان را انجام دهیم. 
طحان‌نظیف یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده را اصلاح قانون انتخابات مجلس معرفی کرد و گفت: با اصلاح قانون انتخابات، مهلت‌های بررسی صلاحیت‌ها توسعه یافت و توانستیم در این دوره احراز صلاحیت‌های بیشتری داشته باشیم؛ از حدود 20 هزار داوطلب، 75 درصد و به تعبیری بیش از 15 هزار نفر تایید صلاحیت شدند و اکنون برای هر کرسی مجلس 52 نفر نامزد هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات