بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۹۰
اکونومیست مطرح کرد

سه چالش بزرگ پیش روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اولین باری است که یک رئیس جمهور سابق از سال ۱۹۱۲ یک دوره را به چالش می کشد. نامزدها فوق العاده شناخته شده هستند
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل


اکونومیست نوشت: پس از «سه شنبه فوق العاده»، به نظر واضح است که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یک مسابقه مجدد خواهد بود – اولین باری است که یک رئیس جمهور سابق از سال ۱۹۱۲ یک دوره را به چالش می کشد. نامزدها فوق العاده شناخته شده هستند، با این حال حدود ۱۲ درصد از رای دهندگان هنوز انتخاب نکرده اند. بین آنها. این رای دهندگان نوسان ممکن است تصمیم بگیرند که چه چیزی در حال شکل گیری یک رقابت تنگاتنگ است. در شش انتخابات قبل از سال ۲۰۰۰، میانگین حاشیه پیروزی در آرای مردم ۹ امتیاز بود. از سال ۲۰۰۰، در شش امتیاز سه امتیاز بوده است. حتی این نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری این روزها چقدر نزدیک است. فقط شش ایالت در ماه نوامبر رقابت خواهند کرد. دفعه قبل، ۱۶۰ میلیون آمریکایی رای دادند، اما جو بایدن با ۲۰۰۰۰ رای یا ۰.۰۱۳ درصد از کل آرا، برنده ویسکانسین، ایالت نقطه عطف، شد. وقتی انتخابات اینقدر نزدیک است، تفاوت‌های کوچک در ورودی‌ها می‌تواند تأثیرات تغییر جهان داشته باشد.

 بایدن یا دونالد ترامپ منتهی کند. مسائلی وجود دارد: اقتصاد، مرز، سقط جنین. عملیات های مشارکتی و متقاعدسازی، اهداکنندگان و داوطلبان وجود دارد. اما در این انتخابات سه حوزه بزرگ دیگر نیز از عدم اطمینان وجود دارد.

اولی نقش اشخاص ثالث است. بسیاری از آمریکایی ها هر دو حزب اصلی را کمی عجیب می دانند. در تئوری، شکستن دوگانگی آنها فوق العاده خواهد بود. در عمل، یک نگاه به نامزدهای شخص ثالث موجود، درمانی برای آن خط فکری است. محصول امسال شامل جیل استاین است، یک فعال محیط زیست که سهم منحصر به فردش در آمریکا ممکن است کاهش پیروزی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ و خروج او از توافقنامه آب و هوایی پاریس باشد. این شامل کورنل وست، یک استاد چپ است که فکر می کند تفاوت زیادی بین آقای بایدن و آقای ترامپ وجود ندارد. و سپس رابرت کندی جونیور وجود دارد.

دو حزب بزرگ با حسادت از دوگانگی خود محافظت می کنند. از سال ۲۰۰۰، زمانی که رالف نادر آرای کافی در فلوریدا به دست آورد تا آن ایالت را برای جورج دبلیو بوش به ارمغان آورد، احزاب قوانین را در مورد اینکه چه کسی می تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، تشدید کرده است. بعید است که خانم استاین و آقای وست در هر ایالت واجد شرایط باشند (اگرچه هنوز هم می توانند به آقای بایدن آسیب بزنند). آقای کندی متفاوت است. در نظرسنجی هایی که شامل اشخاص ثالث می شود، او ۱۲ درصد آرا را به دست می آورد. این نشان می دهد که او باید امضاهای کافی برای قرار دادن او در رای گیری در اکثر ایالت ها داشته باشد. و اگر این نظرسنجی ها در ماه نوامبر به سهم رای تبدیل شوند، این امتیاز بالاترین امتیاز شخص ثالث از زمان راس پرو در سال ۱۹۹۲ خواهد بود.

دومین ابهام بزرگ که مختص این انتخابات است، مربوط به محاکمه های آقای ترامپ است. این هفته دادگاه عالی در حکم ۹-۰ خود علیه ایالت کلرادو، سیگنال روشنی ارسال کرد که ترجیح می دهد از این انتخابات دور بماند. بنابراین آقای ترامپ در همه جا در رای گیری حضور خواهد داشت. در طی دو سال گذشته این گمانه زنی وجود داشته است که او ممکن است قبل از انتخابات زندانی شود یا در صورت انتخاب مجدد، حتی ممکن است مجبور شود از یک سلول حکومت کند. این اتفاق نخواهد افتاد. بسیاری از محاکمه هایی که او با آن مواجه است، با درخواست تجدیدنظر تا ۵ نوامبر به پایان نخواهند رسید. یکی از مواردی که احتمالاً در زمان مشخص می‌شود، بی‌اهمیت‌ترین مورد است: محاکمه آقای ترامپ به دلیل پرداخت پول به استورمی دانیلز، یک ستاره فیلم‌های مستهجن، برای نگه‌داشتن اختلاس در سال ۲۰۱۶ و پنهان کردن آن به عنوان هزینه‌های قانونی.

سومین حوزه عدم اطمینان، سن نامزدها است. آقای بایدن و آقای ترامپ مسن ترین و دومین کاندیدای مسن ترین نامزدهای تاریخ خواهند بود که احتمال آن را که مودبانه «رویداد سلامت» نامیده می شود بالاتر از حد معمول می کند. از طرف جمهوری خواهان، آقای ترامپ وارث سیاسی ندارد. او مدیر مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان مدیر عملیات حزب و عروسش را به عنوان رئیس مشترک این حزب منصوب می کند. این یک نوع قدرت شکننده است. او چنان بر حزب مسلط است که اگر ناتوان می شد، هرج و مرج به وجود می آمد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات