صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۵۴۵

یونیسف: ساکنان غزه در کابوس زندگی می‌کنند

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: ما خواهان توقف جنگ هستیم تا به کابوس ساکنان غزه پایان دهیم.

الدر به الجزیره گفت: کلمه‌ای مناسب سراغ نداریم تا فجایعی را توصیف کند که کودکان غزه با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی یونیسف افزود: کودکان بیشترین آسیب را از جنگ، گرسنگی و سوء تغذیه در نوار غزه متحمل می‌شوند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

راسل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: از هر ۶ کودک زیر ۲ سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب هشدار داد: شمار کودکانی که در نتیجه گرسنگی و قحطی جان خود را از دست می‌دهند، هر روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون آواره در ۱۰۰ منطقه وجود دارند که قادر به یافتن چیزی برای رفع گرسنگی خود نیستند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد با درگذشت یک نوجوان و یک فرد مسن بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی، شمار قربانیان قحطی در نوار غزه به ۲۰ تن افزایش یافت.

القدره خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده، فقط متعلق به قربانیانی است که در بیمارستان ها جانشان را از دست داده اند. با این وجود بر معتقدیم که ده ها تن دیگر در سکوت بر اثر گرسنگی جانشان را از دست می دهند، بدون اینکه به بیمارستان ها انتقال داده شوند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: یونیسف ، جیمز الدر ، غزه ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات