صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۱۸۷
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

کهندل: تداوم رشد اقتصادی کشور با ادامه راه دولت سیزدهم امکان‌پذیر است

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: رشد اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و مبتنی بر مبانی نظام اسلامی باشد
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با محمد کهندل

به گزارش بصیرت، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم از نامزد‌های ریاست جمهوری حل و فصل مشکلات اقتصادی است. وعده‌هایی که توسط نامزد‌های ریاست جمهوری داده می‌شود بیانگر آن است که آن‌ها نیز به این موضوع واقفند که اینک اصلی‌ترین دغدغه مردم اقتصاد است و برون رفت از مشکلات. کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی در خصوص مسائلی که دولت آینده در بخش اقتصاد باید بدان توجه کند با ما گفتگو کرده است.

محمد کهندل کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با بصیرت درخصوص موضوع شناخت واقعی از واقعیت‌های اقتصاد ایران برای حل مشکلات اقتصادی و پاسخگویی درست به مردم نسبت به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعیت این است که فردی که قرار است رئیس دولت چهاردهم باشد باید واقعیت‌های اقتصادی حتی سیاست خارجی کشور را به خوبی بشناسد تا واقع بینانه تصمیم بگیرد نه از روی احساسات پوپولیستی که منجر به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی به مردم می‌شود که عدم تحقق آن‌ها به اعتماد مردم نسبت به مسئولین ضربه می‌زند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اگر چنین فردی در راس مدیریت اجرایی کشور قرار بگیرد، خود را فریب ندهد برای واقعیت‌های اقتصادی ایران برنامه داشته باشد آن زمان با اطمینان خاطر می‌توان به مردم نوید داد که به زودی اقتصاد کشور روی ریل رشد بلند مدت قرار می‌گیرد.

محمد کهندل تصریح نمود: این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و مبتنی بر مبانی نظام اسلامی باشد.

وی در این باره بیان داشت: به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم هم قانون اساسی اصرار دارد و هم در طول سال‌های گذشته در قوانین مصوب مجلس بر این موضوع تاکید شده که اقتصاد باید بر مبنای تفکر اسلامی اجرا شود و مدیریت اقتصاد باید اینگونه باشد چرا که اکثریت و قاطبه مردم ایران مسلمان و معتقد به اجرای مبانی و آموزه‌های اسلامی هستند.

محمد کهندل در این باره یادآور شد: واقعا موضوع مهمی که در کشور تک تک مردم ایران بدان نیازمند هستند اجرای مبانی اسلامی است چرا که اگر با این نگاه حرکت کنیم دیگر خبری از توزیع رانت و رشوه نیست و با این رویکرد بسیار مطلوب بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی و سیاسی کشور حل می‌شود.

محمد کهندل معتقد است: با این نگاه نه تنها مسائل حل می‌شود بلکه شاهد رشد و پیشرفت و برون رفت از چالش‌هایی خواهیم بود که منجر به اعتماد زدایی مردم شده است.

وی در این باره بیان کرد: با دقت به این موضوع آنجایی که با نگاه اسلامی و با مبانی انقلاب اسلامی مسائل مختلف کشور را دنبال کرده ایم به این موضوع رسیده‌ایم که در انجام کار‌ها موفق بوده‌ایم و اتفاقا پیشرفت نیز از ناحیه تصمیمات قدرت ساز بوده و برای کشور تولید قدرت کرده است، لذا اگر بخواهیم که می‌خواهیم از اقتصاد یک مولفه قدرت ساز برای کشور ایجاد کنیم باید به دنبال این راه باشیم و تحقق این موضوع را از راه حل‌های بلند مدت دنبال کنیم.

وی در این باره به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب به درستی اشاره کردند باید به دنبال رئیس جمهوری باشیم که معتقد به مبانی اسلامی و اجرای آموزه‌های اسلامی باشد. در این صورت است که روی ریل موفقیت‌های بلند مدت و حرکت به جلو قرذار می‌گیریم، کما اینکه شهید رئیسی با این نگاه اقتصاد را به درستی اداره کرد و عامل کلید خوردن روابط اقتصادی و تجاری ویژه با کشور‌های مختلف منطقه‌ای و همسایگان ما شد.

وی در این باره معتقد است: بی تردید مشکلات زیادی در پیش رو داریم، اما به گفته سازمان‌های بین المللی اقتصادی خوشبختانه اقتصاد ایران در حال رشد است چرا که به مدد و همت دولت سیزدهم و گره خوردن دیپلماسی و میدان شاهد رشد پایداری هستیم که اگر با سیاست‌های درست دولت بعدی در هم آمیخته شود قطعا ارمغانی جز رشد بلند مدت اقتصاد را به دنبال ندارد.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: شرط تحقق رشد پایدار و موفقیت در عرصه مدیریت اقتصاد کشور این است که فردی را به عنوان رئیس جمهور برگزینیمی که مبانی انقلاب اسلامی و تفکر شهید رئیسی را ادامه دهد، ضمن اینکه متخصص، مجرب، با سابقه اجرایی و متعهد باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات