صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۱۴

فینال در انتخابات/ اصلح انتخاب کنیم/ از اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب تا کارآمدی

رهبر انقلاب فرمودند: «فرد اصلح باید توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب داشته باشد و این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه‌ی ظرفیت‌های کشور استفاده کند».
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ رضا زمانیان

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روز‌های پایانی خود رسیده است؛ روز‌هایی که پس از شهادت ریاست جمهوری خادم کشور آقای آیت‌الله رئیسی یک سال زودتر آغاز شد. انتخاباتی که با تأیید صلاحیت ۶ نفر از ثبت نام کنندگان وارد مرحله نهایی شد و پس از ۵ مرحله مناظرات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و میزگرد‌های مختلف و البته تبلیغات فضای مجازی و فضای واقعی و حضور گسترده و میدانی و استانی حالا وارد مرحله پایانی شده است، مرحله‌ای که مردم باید از میان نامزد‌ها فردی که ویژگی‌های اصلح را دارد انتخاب کنند.

تبلیغات انتخاباتی به اوج خود رسیده و از چند ساعت بعد تبلیغات براساس دستورالعمل ستاد انتخاباتی و قانون انتخابات ممنوع میشود. اما آنچه بیش از همه در این میان اهمیت دارد حضور گسترده مردم در انتخابات و مشارکت عمومی در انتخاب لایق‌ترین فرد به عنوان رییس قوه مجریه است؛ انتخابی که ویژگی‌های خاصی در نظر مردم دارد و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها نسبت به این ویژگی‌ها تاکید کرده‌اند و آخرین بار در آستانه انتخابات و در روز عید ولایت عید غدیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری مردمی از ویژگی‌های فرد اصلح برای تصدی مقام ریاست جمهوری سخن گفتند.

رهبری فرمودند: اصلح آن کسی است که در درجه‌ی اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد.

شهید رییسی الگویی برای رییس آینده
ایشان همچنین با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید آقای رییسی فرمودند: رییس جمهور فقیدمان به معنای واقعی کلمه به این امر اعتقاد داشت؛ شهید خدمت رئیسی عزیز کاملاً محسوس بود با دل و جان و با اعتقاد حرکت می‌کرد.
رهبر معظم انقلاب به صراحت به بازخوانی و تبیین ویژگی‌های فرد اصلح می‌پردازند و نسبت به کارآمدی فرد منتخب تاکید کرده و می‌فرمایند:
رییس جمهور باید کارآمد باشد. شب و روز نشناسد. دنبال کار باشد و برای کار کردن توانایی داشته باشد و در عین حال از عناصر خوب و همکاران خوب برای اداره امور کشور استفاده کند.

کارآمد و پر تلاش
رهبری به خوبی به ویژگی‌های یک فرد کارآمد اشاره کرده و رییس‌جمهوری را کارآمد می‌دانند که پر تلاش باشد و به جای مدیریت از پشت میز در میدان عمل باشد مانند ویژگی‌های شاخصی که آیت الله رییسی داشتند.
رهبری با این مقایسه دارند به مردم گوشزد میکنند که مراقب باشید به چه کسی رای می‌دهید کسی که کارآمد باشد و بداند چه می‌کند و شب و روز و خستگی را نفهمد نه کسی که بگوید نمی‌داند که می‌تواند و از طرفی از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند نه آدم‌هایی که قبلاً امتحان خود را پس داده و مردود شده اند و حالا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب
رهبر انقلاب فرمودند: «فرد اصلح باید توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب داشته باشد و این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه‌ی ظرفیت‌های کشور استفاده کند».
اما پیش از انتخاب اصلح مشارکت همگانی در انتخابات است که اهمیت دارد. مشارکتی که دشمن مدتهاست برای کاهش حضور مردمی با ایجاد تنش و سیاه نمایی و ناامید سازی میخواهد آن را کم رنگ کند.
رهبر انقلاب هم فرمودند: مشارکت مردم در انتخابات، مایه سرافرازی جمهوری اسلامی و کوتاه شدن زبان دشمنان است.

میدان عمل ملت
حالا میدان، میدان عمل ملت است و زمانه آزمون فرا رسیده تا مردم براساس رهنمود‌های رهبر انقلاب دست به انتخابی سرنوشت ساز زده و آینده‌ای را رقم بزنند که دشمنان چشم دیدنش را ندارند پس باز هم با جنگ شناختی و رسانه‌ای به میدان می‌آید تا سبب برهم خوردن وحدت عظیم ملت ایران شود. اما قطعا حضور و مشارکت مردمی جلوی موفقیت‌های دشمنان در شکست جمهوری اسلامی را خواهد گرفت.

رهبری هم عنوان کردند: خدا ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند. سرافرازی به چیست؟ سرافرازی به دو مطلب است در درجه اول مشارکت حداکثری، در درجه بعد انتخاب اصلح. هر دو مهم است؛ مشارکت بالا که ما روی آن خیلی اصرار میکنیم بخاطر این است که جمهوری اسلامی دشمن دارد، یکی از چیز‌هایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق میکند انتخابات است. اگر در این انتخابات مشارکت خوب مردم مشاهده بشود این مایه‌ی سرافرازی جمهوری اسلامی است. مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است.

وارد میدان شدن مردم این معنایش این است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است، زبان دشمنان کوتاه میشود. در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حساد جمهوری اسلامی دراز شده و ملامت کردند.

آنچه مسلم اینکه مردم بار دیگر ثابت می‌کنند مرد میدان عمل هستند و مردان کارآمد و خستگی‌ناپذیر را برمی‌گزینند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات