صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۲۴

توضیحات دانشگاه شهید بهشتی درباره روند پایان همکاری با فاضلی

دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه ای توضیحاتی را در خصوص روند و نحوه پایان همکاری با محمد فاضلی عضو هیئت علمی این دانشگاه مطرح کرد.

دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه ای توضیحاتی را در خصوص روند و نحوه پایان همکاری با محمد فاضلی عضو پیمانی هیئت علمی این دانشگاه مطرح کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

به رغم اینکه زمان قانونی برای عضو هیئت علمی  پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی 5 سال است اما پس از گذشت 7 سال از همکاری دکتر فاضلی با دانشگاه پرونده تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی ایشان از پیمانی به رسمی آزمایشی طی نامه شماره 352 مورخ 99/4/16 از سوی  دانشکده به مدیریت امور هیئت علمی ارسال شد تا فرایند تبدیل وضعیت از جمله ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در هیئت جذب انجام گیرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در پی پخش مناظره یکی از نامزدهای چهارمین انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مطالب و ادعای مطرح شده توسط دکتر محمد فاضلی در خصوص اتمام همکاری با دانشگاه شهید بهشتی روابط عمومی دانشگاه توضیحاتی را ارائه  می‌کند.

1 آقای دکتر محمد فاضلی پس از قطع همکاری از سوی دانشگاه مازندران تقاضای همکاری با دانشگاه شهید بهشتی داشتند که علیرغم مخالفت هیئت اجرایی جذب و با توجه به فضای ایجاد شده برای مسئولان وقت دانشگاه از تاریخ 1393/6/1 همکاری خود به عنوان عضو هیئت علمی را با این دانشگاه آغاز نمودند.

2 ایشان قبل از حضور در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان معاون پژوهشی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و همزمان در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مشاور مشغول کار بودند که در بدو حضور در دانشکده و در جلسه مصاحبه صلاحیت عمومی سال 92 توسط اعضای کارگروه مطابق معمول و رویه این جلسات به ایشان متذکر شدند که حضور تمام وقت از شرایط پذیرفتن عضو هیئت علمی در دانشگاه است و به ایشان در خصوص انصراف از سمت معاونت و ادامه فعالیت در این مرکز تاکید شد. آقای دکتر فاضلی ضمن پذیرش شرط فوق الذکر متعهد شد حتی در صورت اصرار رئیس آن مرکز و فشارهای جانبی به محض پذیرش در دانشگاه از سمت خود استعفا داده و از مرکز منفک خواهد شد و به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور خواهد داشت ولی به رغم این تعهدات و تذکرات بعدی هرگز از آن مرکز منفک نشده و به فعالیت‌های اجرایی خود در آن مرکز و سایر سازمان‌ها ادامه دادند. (تعداد زیادی نامه مبنی بر مخالفت با اشتغال ایشان در پرونده نامبرد موجود و قابل ارائه است)

3 با توجه به حضور کمرنگ ایشان در دانشکده و گروه در زمان تمدید قرارداد از آقای دکتر فاضلی درخواست می‌شود در جلسه مورخ 94/7/1 کارگروه بررسی توانایی علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور یافته و متعهد شود که تمام وقت در دانشکده حضور داشته باشد و از اشتغالات خارج از دانشگاه بکاهد.

4 در جلسه مورخ 95/08/16 کمیته تمدید قرارداد با تمدید قرارداد ایشان مشروط به حضور منظم و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی مسئولان دانشکده موافقت شد.

5 جهت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آقای دکتر فاضلی و با میانجیگری رئیس محترم دانشکده ادبیات و علوم انسانی مبنی بر قول مساعد ایشان به حضور منظم در گروه و دانشکده اعضای محترم هیئت اجرایی جذب در جلسه مورخ 96/12/7 با امضای فرم شماره 2 موافقت نمود و سرانجام پرونده استخدام پیمانی ایشان به وزارت عطف ارسال شد. مرکز جذب وزارت عطف تاییدیه پیمانی ایشان را در تاریخ 97/6/12صادر و به دانشگاه ابلاغ کرد.

6 نامه مورخ 99/2/7 از سوی مدیرامور هیئت علمی دانشگاه به منابع انسانی نشان می‌دهد که آقای دکتر محمد فاضلی مشمول هیچ یک از شرایط و تمدید قرارداد نمی‌شود.

7 به رغم اینکه زمان قانونی برای عضو هیئت علمی  پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی 5 سال است اما پس از گذشت 7 سال از همکاری دکتر فاضلی با دانشگاه پرونده تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی ایشان از پیمانی به رسمی آزمایشی طی نامه شماره 352 مورخ 99/4/16 از سوی  دانشکده به مدیریت امور هیئت علمی ارسال شد تا فرایند تبدیل وضعیت از جمله ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در هیئت جذب انجام گیرد.

8 در تاریخ 1400/4/9 کارگروه صلاحیت عمومی پرونده ایشان بررسی و به اتفاق ارا صلاحیت وی تایید نشد و کارگروه اعلام کرد به هیچ وجه ادامه همکاری ایشان را صلاح نمی داند. صورت جلسه و همچنین نظرات همکاران کارگروه بررسی صلاحیت عمومی در خصوص ایشان قابل توجه بوده و ولیکن به دلیل محرمانگی قابل انتشار نیست.

9 به منظور تصمیم گیری نهایی در خصوص وضعیت ادامه همکاری نامبرده نتایج بررسی های علمی و عمومی پرونده در جلسه 1400/6/15هیئت اجرایی جذب دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. هیئت اجرایی جذب ضمن بررسی سوابق و شرایط عدم پایبندی ایشان به تعهدات اخلاقی و کاری و نداشتن احساس مسئولیت به عنوان عضو هیئت علمی در قبال دانشگاه و همچنین نادیده گرفتن ضوابط و مقررات آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی با نقص مفاد 21، 22، 23 و 114 آیین نامه مذکور، ایشان را فاقد شرایط ادامه همکاری با دانشگاه دانست لذا با موافقت صریح کمیته صلاحیت عمومی هیئت جذب و همچنین هیئت مرکزی جذب دانشگاه مقرر شد همکاری ایشان با دانشگاه به عنوان عضو هیئت علمی خاتمه یابد.

10 رئیس وقت دانشگاه طی نامه شماره 130/1/567 ص سا مورخ 1400/11/16 به دستیار وزیر در امور شهروندی و نماینده وزارت علوم در ستاد حقوق بشر به صورت مبسوط و مستدل پاسخ و علت قطع همکاری آقای محمد فاضلی را توضیح داده و مشخص نموده است.

11 هیئت جذب مرکزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 83199834 مورخ 1402/8/3 بر اساس مصوبه 458  هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی رای دانشگاه را مورد تایید قرار داده است. در صورت تمایل آقای دکتر فاضلی مشروح موارد قابل انتشار است.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه مردم ایران در انتخاب درست هوشیارانه و اصلح امیدواریم مسیر غیر صداقت و راستی را برای رسیدن به اهداف انتخاب نکنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات