اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۷۱۵

پیش‌بینی رشد بورس با پایان محدودیت دامنه نوسان

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به روند بورس در هفته گذشته و پایان یافتن محدودیت در دامنه نوسان، در معاملات روز جاری شاهد رشد شاخص‌ها خواهیم بود.
بورس در هفته ابتدایی تیرماه روندی صعودی به خود گرفت و توانست به سه هفته نزولی پایان دهد.با توجه به اطلاعیه قبلی سازمان بورس، امروز دامنه نوسان به مثبت منفی ۶ درصد باز می گردد و محدودیت دامنه نوسان که پس از شهادت آیت الله رییسی در بورس ایجاد شده بود، برداشته می شود.با بررسی روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات، بورس تهران هفته دوم تیر‌ماه را نیز مشابه هفته‌های قبل با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 670 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد.بازار سهام خرداد ماه و هفته اول تیرماه را با محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان پشت سر گذاشت و رکود معاملاتی تشدید شد.
در آخرین روز‌های معاملاتی این محدودیت قیمتی، روند نزولی شاخص‌های سهامی و روند خروجی جریان پول حقیقی تغییر کرد و بورس تهران با رشد شاخص‌های سهامی مواجه شد. ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز بار دیگر به سطح 3 همتی بازگشته است.با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام در هفته جاری ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 6 همتی داشته باشد. مجتبی دانشی، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت پیش بینی می‌شود و احتمالا با خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت مواجه خواهیم بود.وی افزود: احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 30 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 23 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افزایش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس افزایش یابد.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات