صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۲۴

حضور ما در انتخابات چه تاثیری دارد؟

رای دادن یک حق است که در صورت تمایل می‌توانیم از آن استفاده کنیم حقی که برای داشتن آن زحمت بسیاری کشیده شده است.
شرکت در انتخابات یک وظیفه اجتماعی نیست چون قرار نیست کسی به خاطر رای ندادن ما را تنبیه یا جریمه کند، رای دادن یک حق است که در صورت تمایل می‌توانیم از آن استفاده کنیم حقی که برای داشتن آن زحمت بسیاری کشیده شده است.امروز زنان و مردان مستقل از زبان و رنگ و قومیت حق دارند که رای خود را در صندوق بیندازند.تمام تلاش دشمن این است که مردم را از انتخابات ناامید کنند، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را واکسینه می‌کند، اولین سود حضور حداکثری در انتخابات به خود مردم برمی‌گرد، حضور گسترده مردم در انتخابات، اقتدار نظام را افزایش می‌دهد و... این بخشی از دلایلی است که براساس آن نیاز است در انتخابات شرکت کنیم.

حضور ما چه تاثیری دارد؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که شرکت نکردن در انتخابات یعنی رای دادن به هیچ کدام از گزینه های موجود، آنها فکر می‌کنند که رای ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزدهای انتخاباتی است و دوست دارند صدای اعتراضشان شنیده شود اما بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که صدای معترضان خاموش شنیده نمی‌شود حتی یک، مثال از یک کشور در یک دوره وجود ندارد که رای ندادن بر یک چیز تاثیری مثبت گذاشته باشد.

هر برگه رای چه اهمیتی دارد؟

ممکن نیست که تمام نامزدهای انتخابات مثل هم باشند و پیروزی هرکدام از آنها بر زندگی ما اثر نگذارد.
شرکت در انتخابات یک فرایند آماری است و نه یک تصمیم فردی. شرکت ما در انتخابات یک تصمیم فردی نیست بلکه واکنشی است جمعی که برآیند آن تاثیر مهمی خواهد داشت.

حضور مردم در انتخابات چه نقشی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ایفا کند؟

مرکز ثقل در انتخابات ارتقای کارآمدی و اداره بهینه کشور است ،بنابراین میان انتخابات و حل مشکلات بویژه در حوزه مسائل روزمره اقتصاد و معیشت نسبتی مستقیم وجود دارد؛ بدین معنا که به میزانی که انتخابات منتج به روی کارآمدن افراد و نخبگان شایسته تر کارآمدتر، پویاتر پرتحرک تر و چالاکتر ،شود افق موجود برای حل مشکلات روشنتر و امیدبخش تر خواهد بود. این ارتباط بویژه براین اساس که ناکارآمدیها و ضعفهای موجود مربوط به مدیران ناکارآمد و فاقد تحرک است اهمیت فراوان دارد.

اگر رای ندهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تاثیر نرفتن پای صندوق گذرا است. بعد از یک ماه دیگر کسی از تعداد رای های رئیس جمهور منتخب حرف نمی‌زند اما تاثیر آراء اخذ شده بیش از چهار سال دوام دارد. بر اساس نظر پرفسور منکیو استاد دانشگاه هاروارد شرکت در انتخابات انتخابی عاقلانه تر است. چرا که اثرش دوام بیشتری دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات