بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۶۲

اردوغان: افزایش تهدیدات اسرائیل علیه لبنان نگرانمان می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به افزایش تهدیدات رژیم اسرائیل علیه لبنان گفت: می‌بینیم که اسرائیل مورد حمایت کشورهای غربی به کشورهای همسایه اش چشم دوخته است. افزایش حملات به لبنان و افزایش زبان تهدید این کشور از سوی اسرائیل ما را نگران می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سه شنبه شب پس از نشست کابینه در خصوص وضعیت منطقه گفت: می بینیم که اسرائیل مورد حمایت کشورهای غربی به کشورهای همسایه اش چشم دوخته است. افزایش حملات به لبنان و افزایش زبان تهدید این کشور از سوی اسرائیل ما را نگران می کند.

وی افزود: در زمانیکه غرب از اسرائیل حمایت می کند، دنیای اسلام ساکت است و این موضوع باعث تداوم سیاست اشغالگری نتانیاهوی جانی می شود. به عنوان ترکیه از روز اول به این موضوع توجه کرده ایم و گفتیم که ظلم اسرائیل نتایج وخیمی به همراه می آورد. همواره گفته ایم که اسرائیل به دنبال سیاست توسعه طلبانه خود است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ما با قاتلی روبرو هستیم که حتی حداقل شرایط یک دولتمرد را ندارد، اظهار داشت: این ظالم که از خون بی گناهان تغذیه می کند، امنیت شهروندان خود را نیز به هیچ گرفته است. تا زمانیکه اسرائیل تحت هدایت نتانیاهو حملات خود را متوقف نکند، نه تنها ترکیه بلکه هیچ کشوری نمی تواند خودش را در امنیت حس کند.

اردوغان ادامه داد: به عنوان ترکیه اولویتهای امنیتی خود را تعیین و تثبیت می کنیم. هدفمان مشخص است، با اقدامات عاقلانه و بلند مدت، کشورمان را از این بحران، نه تنها شکست نخورده بلکه پیروز بیرون بیاوریم. روزهایی را می گذرانیم که باید صلح را با گفتگو و دیپلماسی در بالاترین سطح دنبال کنیم. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات