صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۰۸

ورود دانش‌بنیان‌ها به عرصه نسل پنجم ارتباطات

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات تاکنون حداقل ۳ شرکت بزرگ دانش‌بنیانی ورود موفق به بومی‌سازی مودم در راستای گسترش اینترنت نسل پنجم داشته‌اند.
سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ، در خصوص بومی‌سازی مودم توسط دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات در حوزه فیبر نوری مودم است. ما هم در حوزه فیبر نوری و هم در ارتباطات نسل پنجم، نیازمند مودم هستیم و بومی‌سازی در این دو حوزه رقم خورده است.

بومی‌سازی مودم باید صرفه اقتصادی داشته باشد

وی اظهار کرد: نکته این است که باید دقت کنیم تولید داخلی و بومی‌سازی لزوما در همه عرصه‌ها و رده‌محصول‌ها ضرورت ندارد و باید صرفه اقتصادی داشته باشد و به تاثیر آن در امنیت کشور نگاه کرد.کرباسی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر توجه به صرفه اقتصادی باید جایگاهی که آن محصول در امنیت کشور دارد را نیز در نظر گرفت زیرا اثری که آن بومی‌سازی می‌تواند در تأمین امنیت اطلاعات کشور داشته باشد، خیلی تأثیرگذار است در این که ما بخواهیم چه تصمیمی بگیریم و آیا به سمت بومی‌سازی محصول خاص حرکت کنیم یا از محصولات تیراژ بالای وارداتی بخواهیم استفاده کنیم.دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات خاطرنشان کرد: بنا به دلایل ذکر شده، بومی‌سازی مودم نیازمند مطالعه دقیق بازار است. در برخی حوزه‌ها مودم‌ها ممکن است برای برخی شرکت‌های دانش‌بنیان صرفه اقتصادی نداشته باشند اما بسته به نیاز کشور این آمادگی وجود دارد که از شرکت‌هایی که بتوانند در آن حوزه مورد نیاز گام بردارند حمایت لازم انجام شود. کرباسی در ارتباط با تعداد مودم بومی‌سازی شده و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه ورود کردند، گفت: تا به حال حداقل ۳ شرکت بزرگ در این حوزه ورود موفق داشته‌اند و برای تیراژ هزار عدد اولیه قرارداد مناقصه بومی‌سازی بسته شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات