بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۵۹

رهبر کره‌شمالی به «پزشکیان» تبریک گفت

رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به رئیس‌ جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و در خصوص گسترش روابط دوستانه میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی (کِی سی اِن اِی)، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز یکشنبه پیام تبریکی به رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رهبر کره شمالی در پیام خود اعلام کرد: انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را صمیمانه تبریک می گویم. این فرصت را مغتنم شمرده و معتقدم که روابط سنتی دوستی و همکاری میان دو کشور در راستای منافع دو ملت گسترش و توسعه خواهد یافت.

«کیم جونگ اون» در ادامه پیام خود تصریح کرد: همچنین برای شما در فعالیت‌های خود در راستای ساختن یک کشور قدرتمند و آباد اسلامی آرزوی موفقیت دارم.

سران کشورهای مختلف منطقه و جهان از دیروز شنبه با ارسال پیام‌هایی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفتند.

دکتر مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی مأخوذه، پیروز شد. سعید جلیلی دیگر نامزد این انتخابات نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی به دست آورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات