اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۱۷۷

دستور تکمیل فوری ۵ سامانه‌ اقتصادی قبل از پایان دولت سیزدهم

وزیر اقتصاد به زیرمجموعه‌های این وزارت‌خانه از جمله گمرک، سازمان اموال تملیکی، بیمه مرکزی و بانکهای دولتی تأکید کرد قبل از پایان دولت سیزدهم سامانه‌های مرتبط باید در مرحله نهایی قرار بگیرند.

احسان خاندوزی با اشاره به اقداماتی که وزارت اقتصاد سعی دارد تا قبل از پایان دولت سیزدهم و حداکثر تا نیمه سال جاری در راستای اقتصاد دیجیتال  نهایی کند،  اعلام کرده است: یکی از توقعات ما از گمرک این است که هرچه زودتر سامانه جدید گمرکی را راه‌اندازی کنند.

بهره‌برداری صددرصدی از سامانه جدید گمرک قبل از پایان تابستان

وزیر اقتصاد تصریح کرده است: سامانه جدید گمرک باید تا قبل از پایان تابستان به‌صورت صددرصدی به بهره‌برداری برسد، این اقدام، می‌تواند بسیاری از مشکلات گمرکی را حل کند. هم‌اکنون سامانه جدید در دو گمرک اجرایی به‌صورت پایلوت عملیاتی شده است.

پروژه مالیات‌ستانی از شرکتهای خصوصی بر مبنای صورتهای مالی

دومین دستور خاندوزی در خصوص تکمیل پروژه‌های اقتصادی دیجیتال مرتبط با صورتهای مالی شرکتهای بخش خصوصی است. وزیر اقتصاد تأکید کرده است: باید هرچه زودتر دریافت صورتهای مالی شرکتهای خصوصی در درون سازوکار سامانه جام قرار گیرد و به‌نحوی عمل شود که از سال آتی فقط ورودی‌های صورت‌های مالی در سامانه جام مبنای مالیات‌ستانی در سازمان امور مالیاتی باشد.

تکمیل سامانه اموال تملیکی در 31 استان

طبق توضیحات وزیر اقتصاد، سازمان اموال تملیکی در ظرف هفته‌های آینده سامانه جامع ثبت و ضبط برخط تمام اموال تملیکی را نیز در دستور کار دارد که هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود، بر این اساس سامانه جامع انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در 31 استان تکمیل شود.

سامانه جامع مرتبط با پرداخت خسارتهای بیمه باید نهایی شود

وزیر اقتصاد اضافه کرده است: سامانه جامع بیمه برای پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای از دیگر اقداماتی است که باید سرعت گیرد تا بهره‌برداری از سامانه بیمه به حداکثر برسد.

دستور تکمیل پروژه تسهیلات غیرحضوری در شبکه بانکی

خاندوزی تصریح کرده است: تسهیلات غیرحضوری شبکه بانکی نیز از دیگر اقداماتی است که انتظار داریم امسال به سرانجام برسد و مردم بتوانند غیرحضوری تسهیلات بگیرند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات