تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۶۲۲۵۶

هشدار هنیه درباره توقف مذاکرات در سایه تجاوزات اشغالگران

رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس با میانجی‌ها نسبت به توقف مذاکرات در سایه تهدیدات و تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مناطق مختلف غزه هشدار داده و اعلام کرد که این روند، امور را به نقطه صفر برمی‌گرداند.

در سایه تداوم تجاوزات ارتش اشغالگر به مناطق مختلف نوار غزه و دستور تخلیه شمار زیادی از محله‌ها در شهر غزه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته با میانجی‌ها تماس گرفت.

هشدار هنیه درباره بازگشت مذاکرات به نقطه صفر

هنیه در تماس با میانجی‌ها نسبت به پیامدهای فاجعه بار آنچه که در غزه به ویژه رفح و مناطق دیگر رخ می‌دهد، هشدار داده و تاکید کرد که این روند مذاکرات را به نقطه صفر برمی‌گرداند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و ارتش او مسئولیت کامل فروپاشی روند مذاکرات را بر عهده دارند.

آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند مقاومت غزه را بشکنند

پیش از آن جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش برای تسهیل دستیابی به توافق جهت توقف تجاوزات رژیم اشغالگر و برقراری آتش بس، انعطاف پذیری و مثبت‌اندیشی زیادی از خود نشان داده است.

حماس افزود: این در حالی است که نتانیاهو همچنان موانع بیشتری بر سر راه مذاکرات قرار می‌دهد و تجاوزات و جنایات علیه مردم ما را تشدید می‌کند و در تلاش برای شکست همه اقدامات انجام شده در راه رسیدن به توافق است.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: از میانجی‌ها می‌خواهیم که برای پایان دادن به فریبکاری‌ها و جنایت‌های نتانیاهو اقدام جدی کنند. ما همچنین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد می‌خواهیم مسئولیت‌های حقوقی و بشردوستانه خود را برای توقف جنایات نسل کشی که رژیم اشغالگر علیه ملت ما انجام می‌دهد، بر عهده بگیرند و سران این رژیم را به خاطر جنایاتشان محاکمه کنند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: آنچه که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با تشدید تجاوزات علیه محله‌های شهر غزه انجام می‌دهد و هدف قرار دادن ده‌ها هزار غیرنظامی و مجبور کردن آنها به آوارگی از خانه‌هایشان تحت بمباران وحشیانه، در چهارچوب تداوم جنگ نسل کشی ضد ملت فلسطین در نوار غزه از بیش از 9 ماه گذشته تاکنون است که رژیم اشغالگر در آن همه قوانین و معاهده‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

حماس تاکید کرد: دشمن جنایتکار صهیونیستی که با حمایت و همدستی کامل دولت آمریکا، شنیع‌ترین تجاوزات و جنایات را علیه غیرنظامیان محاصره شده در نوار غزه انجام می‌دهد، هرگز موفق نخواهد شد با این جنایت‌های خود، مقاومت و استواری ملت فلسطین را از بین ببرد و آنها را تسلیم کند. مقاومت شجاع ما به تقابل قهرمانانه با نیروهای فاشیست صهیونیستی تا زمان شکست اشغالگران و اخراج آنها از سرزمینمان ادامه خواهد داد.

در شرایطی که طی یک هفته گذشته مباحثات جدیدی درباره توافق آتش‌بس در غزه انجام شده و جنبش حماس در برابر طرح پیشنهادی جدیدی که به این منظور مطرح شده، ضمن تعهد به مواضع اصولی خود، نرمش زیادی نشان داده است، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که به جز نتانیاهو، تقریبا همه موافق توافق هستند و به نظر می‌رسد مجددا شاهد مانورهای وی برای به شکست کشاندن مذاکرات باشیم.

در همین راستا شب گذشته روزنامه عبری هاآرتص به نتانیاهو هشدار داد که در صورت عدم موافقت با آتش بس این دفعه تبعات زیادی گریبان کابینه و جامعه صهیونیستی را خواهد گرفت‌.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد: اگر نتانیاهو این بار نیز مخالفت کند، وضعیت به گونه ای خواهد بود که گویی بمب اتم بر سر ما انداخته‌اند.

دفتر نتانیاهو دیروز دوشنبه طی بیانیه‌ای گفته بود طرح پیشنهادی برای مبادله اسرا که تل آویو با آن موافقت کرده، امکان آزادسازی اسرای اسرائیلی بدون خدشه وارد کردن به روند تحقق اهداف جنگ را خواهد داد. دفتر نتانیاهو همچنین گفته که اسرائیل از تحقق دیگر اهداف جنگ کوتاه نخواهد آمد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به نقل از دو منبع اختصاصی خود گزارش داد که مسئولان سرویس‌های امنیتی اسرائیلی از بیانیه دفتر نتانیاهو در مورد مبادله اسرا شوکه شدند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات