فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۲۵۷

امام حسین(ع) مظهر شفقت و خیرخواهی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، گفت: امام حسین(ع) مظهر دلسوزی، شفقت و خیرخواهی و با نثار جان خود از دین و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در سخنرانی مراسم دهه محرم در حسینیه سپاه بیت‌المقدس کردستان، ضمن تسلیت این ایام، اظهار داشت: ماه محرم را فرصت غنیمتی می‌دانیم تا از حضرت اباعبدالله الحسین سیدالشهدا علیه‌السلام طلب یاری کنیم و با توسل به آن حضرت، مسیر سالم و صالح زندگی را پی بگیریم.

وی با بیان اینکه روحیه حماسی و جهادی امام حسین(ع) که هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرفتند، برای همه افراد الگو است، گفت: امام حسین (ع) مظهر دلسوزی، شفقت و خیرخواهی و حتی در برابر دشمنان خود نیز از این صفات والا استفاده می‌کردند و درس گذشت و بخشش را به ما آموختند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به پایداری و شهامت بی‌نظیر امام حسین (ع) در واقعه کربلا، خاطرنشان کرد: ایشان با نثار جان خود از دین و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و این درس بزرگی برای همه ما است.

وی با تأکید بر جایگاه والای شهدای کربلا، تصریح کرد: شهدای این واقعه، افضل شهدای عالم هستند و رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها باید همواره مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.

پورذهبی با ذکر اینکه عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد، افزود: عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به جوانمردی و معرفت امام حسین (ع)، تأکید کرد: تبیین و ترویج این صفات والای آن حضرت، نقشی اساسی در ارتقای سطح اخلاقی و معنوی جامعه دارد. برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم که در رثای سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران آن حضرت انجام می‌شود، موجب می‌شود که مردم با الگوهای حقیقی خود پیوند و ارتباط محکمی برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان از مردم خواست با حضور در مراسمات ماه محرم، از فیض معنوی این ایام بهره‌مند شوند و درس‌های عاشورا را در زندگی خود به‌کار ببندند. ما هم خود را در گروه سوگواران و عزاداران امام حسین علیه‌السلام قرار می‌دهیم و اشک می‌ریزیم و جانمان را در این راه فدا می‌کنیم.

در این مراسم فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان کردستان حضور داشتند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات