بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۷۹

واکنش ایران به مصوبه کنست درباره فلسطین؛ کنعانی: اسرائیل تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی است

سخنگوی وزات امور خارجه در واکنش به مصوبه جدید کنست رژیم صهیونیستی در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل به جهانیان نشان داد نه‌فقط تهدیدی برای ملت فلسطین، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: مصوبه جدید کنست رژیم جعلی اسرائیل در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین در ادامه ۹ ماه جنایات جنگی و نسل‌کُشی مستمر فلسطینیان توسط ارتش تروریستی این رژیم، یکبار دیگر ماهیت نژادپرستانه رژیم غاصب صهیونیستی را به همه جهانیان نشان داد.

رژیم آپارتاید اسرائیل نه‌فقط تهدیدی برای ملت فلسطین، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی افزود: در سایه بی‌عملی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در تأمین حقوق مسلّم ملت فلسطین و اِعمال حقوق و مقررات آمره بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی، مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا زمان اِحقاق حقوق کامل فلسطینیان، حق این ملت تحت اشغال است.

  •  

 نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز گذشته با اکثریت آرا به طرحی برای تشکیل کشور فلسطین رای مخالف دادند. پارلمان رژیم صهیونیستی این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد. در این طرح با تشکیل کشور فلسطین به شدت مخالفت و این اقدام به منزله تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی قلمداد شد.

همچنین پیش از این نیز کنست در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که تاسیس کشوری فلسطینی به طور یک‌جانبه را رد می کرد. با این‌همه پارلمان اسلوونی ۱۵ خرداد با اکثریت آرا، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و به کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند پیوست که پیشتر ایده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات