صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۸۶

سفر محرمانه وزیر اسرائیلی به امارات با محوریت غزهٔ پساجنگ

پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» امروز (پنجشنبه) به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد «ران درمر» وزیر امور راهبردی اسرائیل -که نزدیک‌ترین وزیر به نتانیاهو به شمار می‌رود-، کمتر از یک ماه پیش مخفیانه به امارات رفته تا مقامات این کشور را برای مشارکت در روز پس از جنگ در غزه، متقاعد و ترغیب کند.

این روزنامه افزود درمر پیامی به اماراتی‌ها داده مبنی بر این که اسرائیل مایل به مشارکت نیرو‌های اماراتی در غزه به عنوان بخشی از راهکار «روز بعد» است. در راستای این دیدار، قرار است دو تن دیگر از مقامات بلندپایه نهاد امنیتی اسرائیل نیز امروز برای پیش برد طرح «روز بعد» با امارات، از این کشور دیدار کنند.

به گزارش اسرائیل هیوم، این طرح، مبتنی بر ساخت مناطق مسکونی انسانی در نوار غزه است که غیرنظامیانی محلی از خودِ غزه آن را اداره کنند. اسرائیل خواستار حمایت و مشارکت امارات در این طرح، و نیز تأمین پوششی امنیتی برای این مناطق است.

بنابه این گزارش، نتانیاهو موضع «یوآو گالانت» وزیر امنیت و نهاد‌های امنیتی مبنی بر مخالفت با حاکمیت نظامی در غزه را پذیرفته است. در سایه مشکلاتی که ائتلاف حاکم نتانیاهو با آن مواجه است و مخالفت با ورود تشکیلات خودگردان به غزه، اسرائیل امارات را برای تأمین پوشش امنیتی و اداره غیرنظامی در کنار طرف‌های محلی در غزه، مناسب می‌بیند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات