صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۳۳

۹ استان کشور درگیر تب دنگی هستند

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ۹ استان کشور درگیر تب دنگی هستند اما آمار مرگ و میر ناشی از گزش پشه آئدس بسیار اندک است.

سردار محمدعلی قمی روز سه‌شنبه در شورای پدافند استان لرستان اظهار کرد: جلوگیری از ابتلا به تب دنگی نیاز به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق به مردم دارد.

وی گفت: مرگ و میر تب دنگی به میزان قابل توجهی اندک است اما با توجه به پیش بینی انتقال ویروس با جابجایی مسافران از استان های آلوده، باید زمینه مقابله با بیماری از طریق اطلاع رسانی به مردم فراهم شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: پاکسازی و بهسازی فضاهای عمومی از جمله اقدامات ضروری برای مقابله با تب دنگی می‌باشد همچنین در دستور عمل ابلاغ شده به استان‌ها، وظایف دستگاه‌های اجرایی کاملا مشخص می‌باشد.

سردار قمی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و انتقال مسافران از کشورهای شرقی به عراق اظهار کرد: امیدواریم با رعایت بهداشت و انجام وظایف از سوی دستگاه‌های اجرایی با این بیماری مقابله شود و مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی دشمنان علیه کشور و ضرورت پدافند غیرعامل ادامه داد: پدافند غیرعامل از ۲۱ سال گذشته به صورت سازمانی تشکیل شده اما عمر آن به قدمت تاریخ است و از زمانی که مردم برای حفاظت از جان خود به پناهگاه‌ها می‌رفتند وجود داشته است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: تا قبل از تصویب قانون پدافند غیرعامل در مجلس، بر اساس تدبیر و اساسنامه‌ای که به امضای مقام معظم رهبری می‌رسید اقدام می‌شد اما پس از آن سازمان پدافند غیرعامل برمبنای سیاست‌ها و درک شرایط به صورت تشکیلاتی با هدف مقابله با تهدیدات دشمن شکل گرفت.

سردار قمی اظهار داشت: اکنون با تنوع تهدید از سوی دشمن مواجه هستیم که با توجه به استفاده از تجهیزات و به روز بودن فناوری باید در مقابل این تهدیدات آمادگی کامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح جامع لرستان در حوزه پدافند غیرعامل تهیه، دارایی‌، آسیب‌ها و تهدیدات، شناسایی، راهکارها، احصا و نسخه مدیریتی نیز به استاندار ابلاغ شده است همچنین تهیه برنامه حفاظت از زیرساخت‌های استان با توجه به طبقه‌بندی زیرساخت‌ها و راهبری و هدایت اجرایی در دستور کار است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: برنامه پاسخ اضطراری به حوادث و تهدیدات، حفظ و تداوم کارکردهای ضروری هر دستگاه، برگشت پذیری بعد از حادثه و تهدید، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و ضروری، حفظ و ارتقای آمادگی‌های پدافندی و کاهش دائمی آسیب پذیری‌های عمده دستگاه‌ها از جمله اقدامات در این راستا می‌باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات